Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det er svarte natta,kikker ut på bilen min, og ser at det lyser i venstre og midtre piksel feldt, høyre er mørk. Det er ingen tall eller bokstaver som lyser, men hele bakgrunn på skjermen. Aldri hatt noe tull med dette før. Det eneste som er gjort med bilen fra det ikke var ett problem til nå, er at det ble forsøkt å utføre en diagnose på Vålerbanen, men vi lyktes ikke, da systemet 'ikke fikk kontakt'

Noen som har vøri borti lignende? Tips mottas med takk.

Posted

Når det lyser, sjekk om alle fire dører er låst. Det er jo noe med at disse displayene starter når du låser opp bilen. Tenker på diskusjonen vi hadde om vacuumpumper.

Posted

Når det lyser, sjekk om alle fire dører er låst. Det er jo noe med at disse displayene starter når du låser opp bilen. Tenker på diskusjonen vi hadde om vacuumpumper.

Takk for innspill Tommern, men det har jeg sjekka i underbuksa i natt :D :D

Det er noe annet som må gjøre det, fordi det er ingen tall eller bokstaver i displayet, bare bakgrunnslys kan man si. Skal dra ut instrumenthus etterpå for å se om det kan skyldes en mørk pære, har byttet til hvite LED, og de trenger minimalt med spenning for å lyse, ergo kan det være nok at en av de er sunne. Når det gjelder vacumpumpe, har jeg ikke sjekket enda, får ikke fram lyden hvis det ikke er kaldt. Hyggelig å treffe deg, se hvem man prater med  :) fint med forum, men liker nå best virkligheten jeg da.

Posted

Yess, alle dører låst. Har gått over alle sikringer ( selv om det ikke er sannsynlig, veit aldri om en eller annen ingeniør har laget en egen krets av en eller annen finulig grunn  :?) etter jeg bytta pære på det displayet som var mørkt.

Fortsatt ikke lys i klokkedisplayet, og de to andre gløder hele natta. Mistenker at det har klikka ett eller annet etter det ble forsøkt diagnose, aldri hatt noe lignende problem, ææææssjjjjjj

Posted

Jeg har ingen tru på at det å kople på en diagnose kan forårsake feil i instrumentpanelet. Jeg ville ha satt tilbake de originale pærene for å se hva som skjer da. Som du sier, så kreves det veldig lite for at ledpærer skal lyse. De klarer nok på en eller annen måte å få noe krypspenning via noe annet.

Posted

Sant det du sier,men har ikke hatt problemet før, med eller uten LED.

Har satt i orginal glødepære der det ble mørkt (klokkedisplayet ) fortsatt ikke lys der, hmmmmm

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...