Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kjøpte ny E-klasse stv i november 2012. Sporer ganske mye på dårlige veier der jeg bor. Vil bytte til smalere dekk og det går greitt. Originalhjulene er 245/45/17. Naboen min har en R-klasse 2007. Kan noen svare på om han kan bruke mine felger på denne ?

Posted

Feil... R klasse har HØYT innpress, E klassen har LAVT innpress, ergo, felgene fra E-klassen vil stikke lenger ut på R-klassen. Dette kan ikke løses med spacere, men navet må freses slik at innpresset på felgene blir høyere...

Og ja..dekkdimmen vil bare se helt feil ut...

Posted

Feil... R klasse har HØYT innpress, E klassen har LAVT innpress, ergo, felgene fra E-klassen vil stikke lenger ut på R-klassen. Dette kan ikke løses med spacere, men navet må freses slik at innpresset på felgene blir høyere...

Og ja..dekkdimmen vil bare se helt feil ut...

I stand corrected :)

Viste jo det selv også hvis jeg hadde tenkt meg om...

Posted

Det vil være direkte livsfarlig å frese noe særlig på senteret av en felg da godset lett kan bli for tynt.

Aluminium er jo tykkere enn stål nettopp fordi det er så mye mykere så selv om man freser bare noen

millimeter vil det påvirke styrken på felgen. En annen ting er det estetiske, det vil se litt rart ut med

E-klasse felger på R-klassen, etter min mening.  :lol:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...