Guest MB190 2.0 Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Jeg har en 91 mod 190E 2.0 som varmeapparatet ikke fungerer særlig bra når temperaturen går under ca 10+ grader. Det har blitt byttet termostat, radiator, og vannpumpe å problemet er der fortsatt. Har hørt at det muligens kan være den indre radiatoren til varmeapparatet som ikke fungerer som den skal. Har skylt igjennom denne med spyleslange uten at det har blitt bedre. Toppakningen har blitt byttet pga olje i kjølevannet så kan vel være dette har gjort skade. Noen som har noen råd eller tips? Hvor mye kan det komme på og bytte eventuelle deler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Duoventilen, den pleier å være en gjenganger, åpne og rengjør, det fikser du fint selv, koster ikke noe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB190 2.0 Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Visst det er den saken med en vakumslange eller noe på toppen som ligger på venstresiden under dekselet til viskeren så mener jeg at den har blitt sjekket og at den skal fungere men skal ta den av å sjekke den engang til for sikkerhetskyld. Takk for tipset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 På 124 står den foran batteriet, det er 2 små "sylindre" som står helt inntil hverandre rett ved siden av dempertårnet..... denne skal ikke sjekkes men rengjøres, og hvis du har hatt olje i systemet er vel en skikkelig rengjring med noe sprit på rett plass.... Tror den står på samme plass på 201 men er ikke sikker.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor-Egil Andersen Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Jeg brukte jiff litt forsiktig på stemplene ig inne i syl.. dette fungerte perfekt. Har det vært olje innblandet er det er fordel med sprit i tillegg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 201 har vel bare monoventil den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 201 har vel bare monoventil den? Stemmer det! Har akkurat samme problem på bilen til junior.En 91mod 190E 2.0 Sportline.Mistenker denne ventilen på bilen hans,da alt annet er enten byttet eller sjekket og funnet iorden.Blåser bare litt varmt,selv om motortemperaturen er på topp.Virker som om denne ventilen ikke åpner helt,selv om man vrir varmereguleringa på max.Får vel sjekke dette nærmere en dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB190 2.0 Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Hadde vært storartet om du kunne skrevet ett inlegg når du har fått gjort det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Hadde vært storartet om du kunne skrevet ett inlegg når du har fått gjort det Det kan jeg gjøre!Skal se om jeg kan ta noen bilder også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ODDATLE Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Hadde det samme problemet på min når det var kaldt. Køjpte en brukt sirkulasjonspumpe og "mekka" den innimellom. Da fikk jeg god varme hele tiden. Åpnet den gamle og den var helt svidd. Varmeapparatbrems Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB190 2.0 Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Har 190 sirkulasjonspumpe inni varmeapparatet som kan skiftes eller? Trodde det bare fantes noen slikt på E-Klassene jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.