POS Posted August 3, 2013 Posted August 3, 2013 Jeg har en E300 TDT 1998 med ca 177 hk og 330 Nm (?), som fungerer veldig bra. Men etter å ha kjørt en 270 CDI 2003 med 170 (?) hk og 370 Nm, så opplever jeg at min E300 er ganske treg. Spesielt ved kick down eller plutselig gasspådrag. Ved plutselig gasspådrag eller ved kick down så tar det E300 motoren ca 2 sekunder før den får mobilisert kreftene. Når den da drar så drar den jevnt opp i fart og godt med krefter. Men med E270 CDIen så kommer motoren nærmest umiddelbart. Merker det også ved rusing: 270 CDIen ruser rett opp i turtall 300 TDTen "tenker seg om" før den ruser opp, og ikke langt nær så aggressivt som CDIen. Er det slik E300en skal være, eller er det tegn på at dyser bør overhales, innsug evt annet må renses - eller noe slikt? Er også litt hard lyd i 300en, og har forstått at det kan komme av slitt dysespiss. Bilen har gått 400000 km. Jeg kan evt ta noen "drag tester" dersom dette vil si dere mer
Beckern Posted August 3, 2013 Posted August 3, 2013 Det er min erfaring med bilen fra mange år tilbake. Brukte en slik som firmabil en del. Hatet turbolagget og synes det var veldig plagsomt.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now