Bengt E Jacobsen Posted August 3, 2013 Posted August 3, 2013 Leker litt med tanken på å kjøpe Rklasse. Til dere som har erfaring med disse, hvordan er de? Tenker på 280/320 cdi. -06 og oppover. 6 seter, kort utgave. Hvordan er kvaliteten, delepris. (skrur selv) mye feil osv? Hvordan er det å eventuelt bytte forskjermer/støtfanger/panser for å få ny front. Passer dette rett på? Ser ut som baklys og fanger stemmer overens. Ikke heng dere opp i dette dere som tenker på å kommentere, at da er det bedre å kjøpe en med ny front osv, osv. Bare ett innfall jeg har.
Kjetil Halvorsen Posted August 3, 2013 Posted August 3, 2013 R klasse har samme motor og gearkasse som tyskprodusert MB, så det bør være på det jevne. 7g tronicen har desverre endel feil, vi har trøbbel med vår nå.... ellers sliter suver mer på understell pga tyngde, så de blir som regel noe dyrere å ha enn f.eks. e klasse. Vår r er 2007 modell og har gått ca 190' km. Ingen andre feil på det året vi har hatt den enn gearkassa. Men regn med en dyrere bil å vedlikeholde enn en personbil....
Bengt E Jacobsen Posted August 3, 2013 Author Posted August 3, 2013 Takker for den. Har hatt ML, G, pluss det andre av personbiler av MB, så vet om vedlikeholdskostnader. Jeg tenkte litt mere på den opplevde bruken av bilen, kjørefølelsen, sittestilling, plass, svingradius, støy, elfeil, lekkasjer osv. Kort sagt. Føles bilen som en MB. Regner med at 7G kassen er den samme som sitter i E, ML osv så den har vel ikke en feil som bare er relatert til R? Hvilken feil er det på din?
Kjetil Halvorsen Posted August 3, 2013 Posted August 3, 2013 Ml, R og Gl blir vel laget på samme fabrikk og deler mange komponenter, så jeg tror at kvaliteten på disse er veldig lik.Vi har hatt R før, men vurderte Ml denne gangen. Etter prøvekjøring av Ml, ble den forkastet tvert og vi gikk for R igjen. Helt annet komfort, kjører mye mer som en personbil.....
Bengt E Jacobsen Posted August 4, 2013 Author Posted August 4, 2013 Det høres greit ut. Da var det vell bare å begyne å lete da.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now