Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Har testet fotbrekket på bilen min noen ganger, men det henger nesten ikke i det hele tatt.

Noen som vet hvordan jeg strammer/justerer dette?

Posted

Hei :)

mener du må ut med baksete for å stramme vaieren.

om dette ikke er nok, må du justere ut

bremsebåndene på hver side/ skifte disse om de er utslitte.

Mvh. Michael

Guest Gjesten
Posted

Bare husk at man skal alltid slakke wire først, så legge ut band (normalt med et skrujern igjennom et hjulbolt hull)

Så stramme wire igjen.

Er wire slakk kan man prøve å legge ut band først, men bandene skal subbe før wire er stram.

Posted

Bare husk at man skal alltid slakke wire først, så legge ut band (normalt med et skrujern igjennom et hjulbolt hull)

Så stramme wire igjen.

Er wire slakk kan man prøve å legge ut band først, men bandene skal subbe før wire er stram.

Hei :)

mener du må ut med baksete for å stramme vaieren.

om dette ikke er nok, må du justere ut

bremsebåndene på hver side/ skifte disse om de er utslitte.

Mvh. Michael

Ok! Men går må man stramma vaieren for å få brekket strammere, eller kan man bare legge etter bandene ?? :)

Posted

Du vil nok få brekket strammere ved å legge ut båndene, men ikke nok om parkbrems tar så dårlig som du beskriver.

Stramming av  vaier er nok også nødvendig.

Fort gjort, når du har tatt ut nedre del av baksete ;)

Posted

Du vil nok få brekket strammere ved å legge ut båndene, men ikke nok om parkbrems tar så dårlig som du beskriver.

Stramming av  vaier er nok også nødvendig.

Fort gjort, når du har tatt ut nedre del av baksete ;)

Ok! Nei jeg får ikke bilen til å henge i en oppoverbakke med parkbremsen på.

Posted

Gjør som tommern og andre sier. Alltid justere skoene først, deretter wirene. Det ligger en beskrivelse under gjør-det-selv.

Posted

Gjør som tommern og andre sier. Alltid justere skoene først, deretter wirene. Det ligger en beskrivelse under gjør-det-selv.

Ja! Takk for det!

Prøvde litt idag, fikk lagt bandene etter på ene sia, men på den andre satt "justeringhjulet" fast, så tenkte jeg skulle begynt på å ta av skiva og caliperen, men så var selvfølgelig skruene til caliperen rusta fast! Får vel ta den med på bukk en dag å sjekke om jeg får løsna det. Prøve å stramme vaieren etter det, det iallefall null virkning på høyre side.

Posted

på den andre satt "justeringhjulet" fast,

iallefall null virkning på høyre side.

Kan fort være en sammenheng. Like greit å ta opp begge to, og se til at det fungerer som det skal. Det koster heller ikke allverden å kjøpe alle bevegelige deler inni der nye.

Parkbremsen kan være god å ha intakt som en nødbrems om noe skulle skje.

Posted

på den andre satt "justeringhjulet" fast,

iallefall null virkning på høyre side.

Kan fort være en sammenheng. Like greit å ta opp begge to, og se til at det fungerer som det skal. Det koster heller ikke allverden å kjøpe alle bevegelige deler inni der nye.

Parkbremsen kan være god å ha intakt som en nødbrems om noe skulle skje.

Ja, tenker for å spare girkassa litt med å henge på park hele tiden også!

Må vel gå ann å finne en løsning! Får bare prøve :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...