EirikL Posted August 1, 2013 Posted August 1, 2013 Hei! Min bror har fått et problem med motoren sin, og vi lurer veldig på hva dette kan være ... Motoren går egentli helt fint, men plutseli får den problemer... Når den står på tomgang kan den plutselig begynne og jage på tomgang (turtallet hopper opp og ned fort hele tiden). Viss jeg da ruser bilen blir den helt normal igjen, en stund.. Likedann når jeg kjører, plutseli ingen reaksjon når jeg gir gass, bare kveles og virker som den ikke tenner, før den plutselig går som den skal igjen. Bilen har vært på verksted på feilsøking (ikke Mercedes verksted dog) og de byttet gasspjeldet. DYRT!!! Men ingen endring.. Noen her som kan ha peiling på hva som er galt? Takk på forhånd
Finn Posted August 2, 2013 Posted August 2, 2013 Falskluft høres det ut som. Vacumet er størst under gasspjeldet på tomgang og det er mulig den da skaper undertrykk nok til å suge falskluft. Sjekk med å spraye startgass under innsuget mens motor går, endrer den turtall er det mest sansynlig lekkasje ett eller annet sted.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now