Espen K Posted August 1, 2013 Posted August 1, 2013 Som tittelen sier så går ett av vinduene mine opp når jeg trykker ned og motsatt. Dette gjelder venstra bakdør som hadde den standard feilene med vindusheisen. Jeg kjøpte et renoverings sett på ebay som hadde de nødvendige delene og monterte dette. Da tidligere eier hadde fiklet inni døren tidligere så var motoren plukket ut og fulgte med løs. Fikk byttet både glideren, hjulet i midten og wierene. Satt alt sammen og smurte det godt. Tok også av motoren ut av den sorte holderen den sitter i og smurte opp tannhjulene innvendig før jeg satt den tilbake. Sjekket at det virket før jeg monterte alt tilbake. Så etter att vinduet var på plass la jeg merke til at det gikk feil i forhold til både bryteren forann og på døren Det skal også nevnes att vinduet ikke går opp eller ned bare ved ett trykk slik de andre gjør. Kan jeg ha gjort noe feil under monteringen som tilsier at det skal gå motsatt vei?
Espen K Posted August 2, 2013 Author Posted August 2, 2013 Kan det være en motor fra høyre siden som jeg fikk med, vil det kunne gjøre at vinduet oppfører seg slik? Da det er på venstre siden jeg byttet vinduet.
Beckern Posted August 2, 2013 Posted August 2, 2013 Bytter ikke en slik motor dreierettning rett og slett ved å bytte om + og -? Mener det skal være slik på vanlige likestrømsmotorer. Rett eller galt montert; bytt om polene på motor og den bør gå rett vei.
Espen K Posted August 4, 2013 Author Posted August 4, 2013 Det er nok mulig det er bare å bytte om på ledningene, men nå er det ca 8 stk ledninger som går inn på kontakten til motoren så da må det måles først. Eller bare å få tak i en motor fra riktig side.
Are Posted August 4, 2013 Posted August 4, 2013 Vinduet går ikke automatisk opp og ned uten at du "lagrer stopp". Dvs du må kjøre vinduet helt opp og holde knappen inne par sek og samme med ned. Helt opent og holde knappen par sek. Da vet bilen hvor vinduet er oppe og nede og vil etterpå gå av seg selv. Dette gjelder også takluke og må utføres hver gang batteriet har vært ute.
Espen K Posted August 4, 2013 Author Posted August 4, 2013 Vinduet går ikke automatisk opp og ned uten at du "lagrer stopp". Dvs du må kjøre vinduet helt opp og holde knappen inne par sek og samme med ned. Helt opent og holde knappen par sek. Da vet bilen hvor vinduet er oppe og nede og vil etterpå gå av seg selv. Dette gjelder også takluke og må utføres hver gang batteriet har vært ute. Dette har jeg selvfølgelig gjort, men det funket ikke. Kan også neven at om jeg trykker bryteren helt ned så går ikke vinduet, den virker kun på første hakket.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now