Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bil, S124 230TE 1991 modell

VIN: WDB1240831F188850

AC spørsmål..

Hvordan finne rjeg ut hvilken type gass det er i AC anlegget, har hørt forskjellig så langt.. R12, R22 etc...

Bunnpanne spørsmål:

Pakningen lekker i fremkant, og må byttes. Må motor løftes for at dette skal utføres?

Hvis ja - hvor mye må demonteres og er dte jobb for meg (kan skru litt) 

Posted

91-modell har R12 originalt.

Overgangen skjedde i løpet av 92-modellen, eller ved innfasing av 93.

Min '92, produsert sent 1991 har R12 originalt.

Posted

Ah, da får jeg bestille time og se om det er liv i systemet, fiser litt når jeg trykker på ventilen så det er da litt gass igjen....

Posted

Ah, da får jeg bestille time og se om det er liv i systemet, fiser litt når jeg trykker på ventilen så det er da litt gass igjen....

Du kan nappe av to ledninger på tørkefilteret rett bak venstre hovedlykt (på røret som peker inn mot motoren), kortslutte dem et kort øyeblikk, og se om kompressoren slår inn. Gjør den det, så har systemet stoppet pga. for lavt trykk.

Posted

Takk, skal teste i helgen... :)

Men som det andre spørsmålet sier.... hvor mye plunder er det å skifte pakningen mellom bunnpanne og motor?

Posted

Har fått tak på en nevenyttig fyr, som har litt erfaring fra tilsvarende jobb.

Skal forsøke å oppsummere og lage en "how to" ..

3cm høres ut som kun eksos, motorfester og travers ved gearkassen må løsnes...

Guest Gjesten
Posted

Husk å åpne panser før du jekker opp motoren.

Så en som glemte det.

Fin bulk :-D

Posted

Så en som glemte det.

Var under bilen i helgen og steamet det hele før inspeksjon ble gjort med bilen på tomgang. Olja kommer ut i forkant av motor i en liten glipe hvor pakningen tydeligvis har delt seg (merkelig) og stikker ut,,

Ikke simmering heldigvis :)

Posted

Så en som glemte det.

Var under bilen i helgen og steamet det hele før inspeksjon ble gjort med bilen på tomgang. Olja kommer ut i forkant av motor i en liten glipe hvor pakningen tydeligvis har delt seg (merkelig) og stikker ut,,

Så vidt jeg vet er vel eneste som kan gjøre noe sånt ALT for mye olje :-)

Posted
Så vidt jeg vet er vel eneste som kan gjøre noe sånt ALT for mye olje

Eller feil montering.... :lol:

Når det gjelder gass så setter du bare på nye ventiler for ny gass og fyller opp nytt, R12 er ikke lenger å få tak i, mener de fyller på R34 eller noe i den duren, har gjort det på min 91 modell, funker fint som f det....er kun påfyllings ventilene som trenger å byttes, de fleste verksteder har slike, elelr ihvertfall hadde for noen år siden.... :lol:

Posted

Så en som glemte det.

Så vidt jeg vet er vel eneste som kan gjøre noe sånt ALT for mye olje :-)

R134a :-) er det vel..

Posted

Når det gjelder gass så setter du bare på nye ventiler for ny gass og fyller opp nytt, R12 er ikke lenger å få tak i, mener de fyller på R34 eller noe i den duren, har gjort det på min 91 modell, funker fint som f det....er kun påfyllings ventilene som trenger å byttes, de fleste verksteder har slike, elelr ihvertfall hadde for noen år siden.... :lol:

Vel, har hatt bilen i 2 måneder og det har vært sånn siden den trillet inn på tunet. Skal få det fikset en helg jeg orker å ta på meg kjeledressen...

Posted

Takk, skal ha den på AC service i morgen, skal be de gjøre som foreslått....

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...