jwa Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 Fant denne tråden på tysk forum. Noen som kjenner til problematikken? http://www.motor-talk.de/t1023837/f155/s/thread.html Quote
Geggi Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 Jeg er dessverre ikke full nok til å forstå hva som står. Kan du oversette? Quote
jwa Posted April 26, 2006 Author Posted April 26, 2006 Har problemer med tysken jeg også. Kan det være at det lekker kjøleveske inn i oljekjøler for gearkasse med de beskrevne problemer? Ser av flere tråder på samme forum at flere snakker om dette. Vi som har 211 må være oppdatert på evt. kommende problemer. Quote
Geggi Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 Har ikke hørt noe om problemer på disse selv. For sikkerhets skyld ringte jeg en mekanikerkompis med førstehåndskjennskap, som kunne opplyse meg om at han hadde vært borti en eller to stykk med nevnte problem som du sikter til. På dieselmodellene har det vært et par drosjer innom med "jaging" under fart og symptomene har meldt seg rundt 50-60.000 km. Det er likevel ikke mye girkassetrøbbel på 211 etter hans erfaring og det er tross alt endel 211 på veiene. Er den lykkelige eier av 211 nummer 2 (når sant skal sies hadde jeg endel barnesykdommer på min første, men BOS fiksa alt på garantien og min var produsert før den ble lansert i mars 02). Quote
Guest trondroald Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 Har problemer med tysken jeg også. Kan det være at det lekker kjøleveske inn i oljekjøler for gearkasse med de beskrevne problemer? Ser av flere tråder på samme forum at flere snakker om dette. Vi som har 211 må være oppdatert på evt. kommende problemer. det har vært litt problemer med at en spesiell type radiator har forårsaket at det blandes kjølevæske ilag med giroljen.vis man plages med lugging og værdien er for høy blir radiator skiftet.men,de fleste trenger bare litt skylling.vi har ikke skiftet noen radiatorer på det verkstedet jeg jobber.har tatt prøver på flere biler,så tror ikke problemet er så stort. Quote
Recommended Posts