POS Posted July 31, 2013 Posted July 31, 2013 Har en Avantgarde S210 som ruster (bombe!). Kom veldig mye frem i vinter, så jeg har dratt frem sandblåseren og kjøpt meg rust converter. Men plastikklistene på utsiden av dørene er i veien. Hvordan fjerner jeg dem?
Joakim Giltun Posted July 31, 2013 Posted July 31, 2013 Jeg anbefaler å ta av dørtrekket i døra og ta det pent på innsiden. man skyver dem til side osv, men siden gammel plast så kan det knekke hvis du tar i for mye.
Thomas Madsen Posted July 31, 2013 Posted July 31, 2013 Har en Avantgarde S210 som ruster (bombe!). Kom veldig mye frem i vinter, så jeg har dratt frem sandblåseren og kjøpt meg rust converter. Men plastikklistene på utsiden av dørene er i veien. Hvordan fjerner jeg dem? "Plasten" er det den lista sånn midt på ca ?? det sitter en skrue i forkant mener jeg det var så skyver du den samme vei som du skru skruen
POS Posted July 31, 2013 Author Posted July 31, 2013 Ja, det er "plasten" Jeg skrudde ut skruen i bakkant (på fordøren) og i forkant (på bakdøren) og sklidde hele plastikken i retningen av skruen. Begge på passasjersiden løsnet så lett så. Sikkert fordi det ikke var rust i glidesporene. Har ikke prøvd på andre siden ennå, men regner med at de sklir like lett av. Håper å få sandblåst i morgen, samt grunnet. Så blir det nok sparkling, grunning og lakking i løpet av helgen. Håper det i alle fall. Er det mye jobb å demontere plastfangeren bak?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now