Jump to content

100-120k til en MB hva bør jeg velge ???

Recommended Posts

Guest BillyBoy
Posted

Hei

har som sagt ca 100 til 120000 å kjøpe en E klasse for, hva bør jeg velge ?

En med bensin motor og lav km stand, el en cdi og høy km stand ?

Kjører ikke mye, ca 8-10000 km i året...

Jeg er en høy mann på ca 2 meter med en kjinky rygg, så komforten må være på plass...er det noen modeller som har bedre komfort enn andre ? Har sett mye på finn de siste ukene og kan si jeg liker en mørk bil ( svart ) og lyst interiør....med dette med motor valg ???

setter pris på litt innspill...

har sett 2008 taxibiler med 4-500000 km på tellern for 120-130000... og bensinmotorer fra 160000 på tellern til samme pris....

vil tro de som har gått langt, vil ha mye fler problemer ? dårligere lakk ?

vil no tross alt ha en fin bil for disse pengene..

takk

Posted

Jeg tror en bensinbil med lav km-stand vil være greiere enn en diesel med høy km-stand når du bare kjører 10k i året.

"Problemet" med taxi er at kvaliteten varierer mye, om den har blitt kjørt pent og tatt godt vare på kan den være like god som ny, har den blitt skamkjørt kan den være falleferdig, ripete og ødelagt.

Ofte vil biler med færre førere være i bedre stand da man passer bedre på bilen om man eier den selv enn om man kjører den i helgene som student el...

Ofte vil også bensinutgavene ha mer utstyr da de er kjøpt privat og ikke på "taxi-budsjett".

Ang komfort er det nok best å prøve et par forskjellige biler og se hva man synes.

Har selv hatt 4-5 W210 og merker at det er store forskjeller fra bil til bil når de har gått litt..

Posted

Om du høy og har dårlig rygg = S-klasse! Rett og slett! Har du ikke ett stort behov for en nyere bil (E-klasse) så hadde jeg definitivt snust på en w220. Store biler, enormt med plass og masse utstyr. Massasje og kjøling i setene = null ryggproblemer :)

E-klasse til den prisklassen med bensin er som regel 2003-2005 mod, eller 2007 facelift med diesel men da med enorme km på tellern...

Har selv en drosjekjørt s211 facelift, men den er i god stand med en eier etc...

Se på s-klasse...beste bilen når du kjører lite (selv om 10k er en del...)

Posted

Problemet med å ha en S er vel at alle kostnader er store?

Har ikke (ennå) hatt en S, men på A8n så kosta alle reparasjoner mye mer enn på biler for vanlig dødelige.

Ofte vil vel også lavere km ha bedre seter.

Pass på å ikke kjøpe bil av en tjukkas, da er setene slitt :D

Posted

Hadde også snust på W211 200 Kompressor. En 211 er dyrere å vedlikeholde enn en 210, men samtidig er det en mye nyere bil i utstyr og konstruksjon, og det merkes. Dropp CDI med mindre du kjører minst 20000 km i året, du får mye mer for pengene med bensinmotor. :)

Om du i tillegg klarer deg med sedan får du mer for pengene, de er billigere enn stasjonsvogner. Finn en bil med elektrisk setejustering, mulighetene for justering her er mye bedre enn med manuell.

• 1 month later...
Posted

Dersom du kjører under 10000 km i året blir det vel mye småkjøring og lite langkjøring og skjeldent skikkelig varm motor? Bare det alene er nok til at jeg ikke ville valgt bil med moderne dieselmotor (CDI). De "tåler ikke" bare småkjøring da de kokser igjen, og du vil oppleve å få problemer som tett EGR, spjeld som sitter fast etc.

Personlig ville jeg valgt bensinmotor (selv om jeg er ihuga dieselmann). På konebilen her hjemme så er det bensinmotor. (Ikke Merce, men valgt bensinmotor av overnevnte grunn.) Men E-klassen har diesel, men den kjøres lengre og mye hardere enn konebilen.

Viktigere enn kort km stand er i mine øyne et godt bilhold (gjerne komplett servicehefte, men uansett at slitedeler er byttet fortløpende til original kvalitet), samt at bilen har lite rust. Min fars 211 har rullet et stykke over 300' km, og er tight og fin og god å kjøre. Et nytt verksted han brukte påpekte at bilen "kjentes som ny", men så har han også byttet foringer etc etter behov.

Fra ca 2006(mener jeg) er 211 laget i bedre stål. Så om mulig hadde jeg valgt en 2006 eller nyere.

Tips: Jeg har hatt E-klasse med og uten ortopediske seter, og jeg satt bedre og ble mindre sliten i bilen uten ortopediske seter. Det var det der med smaken og baken da... Så prøv dersom du kan.

Tips 2: Dersom du/ ryggen reagerer på humper i veien, så velg kanskje "Classic" eller "Elegance" i stedet for Avantgarde. De er litt mykere i fjæringen, og her jeg bor merket jeg forskell på dem. (Mye humper/ ujevn vei). Jeg gikk fra en Classic til en Avantgarde, og selv om Classic er billigere synes jeg den var mer komfortabel. Nå er min også med ekstra sportsunderstell, så den er ennå litt stivere enn standard Avantgarde. Men ville bare gjøre deg obs på det.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...