Guest Grunde Engan Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 Ser at mange W124 som jeg møter har vindusvisker-trøbbel. Enten er de ikke stoppet der de skal stoppe, eller så går det tregt eller svært sent over ruta. Siden jeg har to W124, og den ene har rask visker og den andre noe tregere lurer jeg på om det er noen form for forebyggende vedlikehold som kan forlenge levetiden. Smøring? Hva er det som ryker på viskeren på disse bilene? Grunde Quote
Frode Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 Sjekk denne tråden, der er nok svaret du ønsker..!!.. http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=99&topic=8764.0 Quote
Guest Grunde Engan Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 Takk. Er det mye demontering som skal til for å smøre mekanismen? Ligger ikke dette bak "veggen" som er bak motoren? Grunde Quote
Frode Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 Nei, når du åpner panseret helt opp og tar vekk "plast dekselet" rett under viskeren så ser du hele oppbyggingen av viskeren, den er festet med 2-3 skruer/bolter og den elektriske forsyningen slik at du kan ta ut hele mekanismen og kose deg med den i ro og fred feks i kjelleren.... Men husk å sett merke hvor den står så du slipper problemer med justering etterpå... De fleste viskerne har gått i 15 år eller mer uten noen form for vedlikehold, derfor sier det seg nesten selv at de er gått "tørre" og som regel blir de 100% som nye med litt ny smørning.... Quote
FrodeS Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 Nei, når du åpner panseret helt opp og tar vekk "plast dekselet" rett under viskeren så ser du hele oppbyggingen av viskeren, den er festet med 2-3 skruer/bolter og den elektriske forsyningen slik at du kan ta ut hele mekanismen og kose deg med den i ro og fred feks i kjelleren.... Er det ikke vanligvis "glidemekanismen" som går tregt? Den kommer man i hvertfall til ved å bare skru av viskerarmen (umbraco) og ta av plastdekslet (røsk) innerst på viskerarmen. Quote
Hauk Posted April 26, 2006 Posted April 26, 2006 Jeg råder alle til å åpne hele greia og smøre opp alle tannhjul som er i mekanismen når de først er nedi der og viskeren går tregt. Husk å merke utgangsstillingen på mekanismen før demontering slik at viskeren havner på rett plass, og ikke under panseret som min gjorde i første forsøk. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.