Guest Håkon Kleppen Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Hei jeg sliter med en mercedes w202 som ikkje vil dra like godt som den har gjort før, har byttet turbo men den var like umulig å ha med å gjøre. Håper noen her har peiling og kan gji meg noen tips eller råd. Mvh Håkon Kleppen
POS Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Først: Jeg har ikke erfaring med å skru på CDI-motorene, så det jeg kjenner til med disse er gjennom andre erfaringer. Så dere som kan CDI får rope høyest Regner med at du har lest av feilkoder med Star-diagnose? Hvis ikke, så start med det. Mener å huske at det er noe med innsugsspjeld som kan knekke eller sitte fast på CDI-motorene. Kan føre til forskjellige virkninger på motoren, men forstått at dette fører til dårlig drag. Ellers kan det være flere ting: - Defekt LuftMasseMåler (som oftest begynner bilen å "fuske" mye ganske plutselig, men det kan skje gradvis også). Kostbart å teste. - Tett/ defekt EGR-ventil. (Finnes måter å sjekke dette på) - En eller flere dyser som er dårlige (Diagnose skal fortelle om dette mener jeg) - Tett dieselfilter (billig å bytte) - Tett utgang på dieseltank (f.eks dieseldyr som tetter igjen sugerøret i tanken) Ser ut som svart "groms". Nesten som "vektløs sand". Har opplevd problemer med dette på båtmotoren, men aldri i bilen. Kommer gjerne dersom det har vært mye kondens/ vann i dieseltanken.
Guest Håkon Kleppen Posted July 31, 2013 Posted July 31, 2013 har da renser ERG ventilen å d hjalp ikke, sliter med å få den over 3000rpm... Noen ide på hva d kan være?
Beckern Posted July 31, 2013 Posted July 31, 2013 Høres ut som en nødmodus. Star Diagnose er veien å gå videre.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now