Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en gir kasse med nr 722435, dette skal stå på kassen, lurer om noen som vet om jeg kan bruke en 722357, eventuell er det mye som må flyttes over.

Det er jo vanskelig å finne en brukt automat kasse til denne bilen, noen som har et godt råd???

• 2 weeks later...
Posted

Jeg har samme bil E300D 24v med 722435 kasse.. reversen sluttet å virke. Kassa måtte ut. Jeg dro til hugginga og begynte å lete.

Fant til slutt en som hadde samme kontakter, armer og koblinger slik at den kunne fungere. Den hadde ikke samme nummer som min originale kasse. Den passa som snus, MEN den store bøygen var/er vakuumklokka som sitter på siden. Forskjellige farger indikerer hvilket vakuum den skal ha for å fungere riktig. (Regulerer gearshiftene etter hva jeg har forstått..) Vakuumklokka som satt på den jeg kjøpte hos huggern var i stykker og jeg flyttet over fra den originale kassa til byttekassa. Det var liten suksess men kassa virker.. (Dog med rare gearshift og manglende kickdown..) Har kjørt 30000km med den kassa. Den virker sånn noenlunde i alle gir forover og 1 bakover. Hadde jeg lagt litt mer energi i riktig vakuumklokke er jeg rimelig sikker på at det hadde funket bedre.

Håper det ga litt innspill.. 

Posted

722.4 og 722.3 har visse forskjeller. 722.3 er kraftigere, og brukt i alt fra 300 turbodiesel til 600 (ikke i 280).

Sørg i hvert fall for å få ei kasse fra en dieselbil, så blir tidspunkt for giring noenlunde riktig. Jeg vet ikke om 722.3 og 722.4 passer fysisk om hverandre.

• 3 months later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...