Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har en E240 aut. 1999 mod. Har erfart at elektronikken svikter med jevne mellomrom. Har skiftet  retningsviserbryter/multibryter, girvelgebryter. Denne gangen er det værre finner ikke ut hva som er feilen. Får motorstopp etter 5 -6 km (ca 80  grader C). Må da vente i 20 - 40 min, da starter bilen igjen men går bare til motoren er cå 80 grader igjen. Jeg har byttet bensinpumpa men det hjalp ikke. Noen som har peiling på hva det kan være? Eller noen som vet hvor bensinpumpereleet sitter, eventuelt andre styringsenheter som kan være årsaken.?

Mvh

Guest CLK55 AMG
Posted

Hei

Veivakselføler er ikke en helt ukjent feil på m112/m113.

Denne kan føre til at bil er vanskelig å starte / motor stopper.

Posted

Hadde det samme problemet med en 190E 2,3 16V og da skiftet jeg bensinpumperele så var alt ok.

Loui

Posted

Jeg håper vi ikke snakker forbi hverandre, men jeg går ut i fra at turtallssensor (for veivaksel) er det samme som veivakselsensor..?  :?

Guest CLK55 AMG
Posted

På epc så heter det, POSITIONSGEBER KURBELWELLE.

Posted

Før du bytter en haug med deler som sikkert ikke har noe feil så bør du sjekke ledningsnett, disse smuldrer opp og vil da vise feil på forskjellige sensorer og utstyr som egentlig ikke er noe galt med..... så før du kaster masse penger ut av vinduet...åpne ledningsnett og sjekk at isolasjonen på ledningene er ok..... :shock:

Posted

Det er svinghjulssensor vi snakker her. Det er nok den som har tatt kvelden. Sitter bak toppen på førersia.

Bensinreleet sitter ved siden av batteriet under baksetet. Bare å nappe ut releet og sette i en jumper laget av en ledningstump og to Abiko flatsko, så kan du eleminere releet.

Men jeg satser på svinghjulssensoren.  :D

Posted

Enig med tommern, hadde akkurat samme symptomene på min bil. Skiftet sensoren og problemet løst.. Verdt å merke seg er at MB har sitt eget innkjøringspor for pluggen slik at standard Bosch passer ikke til kontakten.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...