Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

er det noen som vet om det er vanskelig og ¨flytte¨ over AC'en fra en Mercedes til en annen?

vurdere og flytte AC'en fra en 85mod 300E til en 88mod 300CE, men usikker hva som må til.

Takker for svar  :)

• 2 weeks later...
Posted

har aldri gjort det, men av dei gangen eg har demontert w124 har eg lokalisert alt av ting som tilhører AC, og det virker ikkje som noe veldig problem :)

Posted

Er i utgangspunktet ikke verdens vanskeligste jobb, men mye arbeid. Ledningsnett må skilles ut, sorteres og enkelte kabler bør klippes på riktig sted. (anbefaler å identifisere kabel til strøm, duoventil, sirkulasjonspumpe og tempsensor i taket på ledningsnett i både donorbil og der det skal monteres, klippe kablene nær styringsenhet og heller lodde sammen ved montering) Dashbord må ut, mye demontering, montering og rør/kabelstrekk på trange steder.

Regn med en full arbeidsdag på demontering, minst 3-4 timer på sortering av kabler (sitter integrert med det andre elektriske i bilen, ikke forvent å kunne skille det ut mens det fremdeles er i bilen. Donorbil blir med andre ord ubrukelig. ;-) )

Regn også med en dag på montering i nye bil.

Posted

Hei! Jeg gjorde denne jobben NESTEN ferdig på min -92 124 300DT

begynte i 8-tida på morgenen og var ferdig i 8-tida neste morgen. Det eneste som stod igjen da var noen ledninger bort til releet og å sette i releet. (samt sjekke for tetthet og fylle gass selvfølgelig). Dette var i månedskifte mars/april 2010 og jeg har fortsatt ikke fått gjort det ferdig :lol:

Det er som det blir sagt her en del jobb med å skille ut ledningsnett som stort sett er den værste jobben. Du må også skjære hull i torpedoveggen for å få ut AC-røra. Røret som går fra torpedoveggen og framover i motorrommet kan være litt vanskelige å få på plass uten å røre bremserøra, men det gikk akkurat :)

Posted

meg du spør?

For å være ærlig så husker jeg ikke, jeg fulgte alle ledninger fra styreenheten og releet, og la det opp tilsvarende (bortsett fra at jeg har igjen å koble til releet og en tempsensor) men er så lenge siden at jeg husker ikke hva som ble koblet hvor osv...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...