v.sorheim Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 Hei! Kjøpte meg her om dagen en MB E220 CDI 2003 mod og er kjempe fornøyd me den så langt! Har ett problem med bakluka.. Forstår det slik at disse baklukene skal bare legges nedtil og så blir den dratt inn i lås av en motor? Ivertfall nå viss jeg legger bakluka nedtil så kommer det masse lyder og kjas.. Men virker helt fint viss den blir dyttet litt bestemt på plass. Noen som kan hjelpe meg med hva som kan være galt så jeg slipper å skrue den i fillebiter for å finne det ut? VS
Rolf Åge Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 Stv eller sedan? Er det stv kan det vere enten servomotoren eller sam (hjerna)i bakluka
v.sorheim Posted July 29, 2013 Author Posted July 29, 2013 Det er en stasjonsvogn. Den virker men det er som om den ikke får tak viss du forstår?
Joakim Giltun Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 Selve festet til bagasjerommet kan innimellom bevege seg litt og hvis den har forflyttet seg litt for mye til en siden eller litt lenger bak så kan selve inndraget slite å få tak. Hvis ikke det er problemet så burde du enten rense og smøre opp mekanismen.
v.sorheim Posted July 30, 2013 Author Posted July 30, 2013 Er det vanskelig å flytte på selve festet? Ser den er senket ned med ett beskyttelsesdeksel som går over. Får prøve å ta av dette beskyttelsesdekselet å se hvordan det ser ut inni der Viss noen har noen tips eller triks så hyl ut VS
Joakim Giltun Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Veldig enkelt! Ta av dekslet og da skal det være 1-2 skruer som er bare til å løsne.
v.sorheim Posted July 31, 2013 Author Posted July 31, 2013 Da var det gjort! Var bare en justeringssak Takker for hjelp!
v.sorheim Posted August 6, 2013 Author Posted August 6, 2013 Det viser seg at problemet ikke er helt løst alikevell... :/ Baklemmen skal jo dras inn av en motor.. Det som skjer nå er viss jeg legger den forsiktig nedtil så begynner den å dra inn men ender i klikkelyder..? Noen som har opplevd dette?
Guest Mathis Pettersen Posted August 10, 2013 Posted August 10, 2013 Jeg hadde dette problemet på min da jeg kjøpte den, da byttet de hele motoren.. desverre.. Jeg har ikke noe personlig erfaring med det, men vet de sa det på verkstedet
Rolf Åge Posted August 10, 2013 Posted August 10, 2013 Bytta motor på min.. Kostar ca 3000 på bos. Ligger en DIY her på forumet
v.sorheim Posted August 12, 2013 Author Posted August 12, 2013 Ok! Takk for hjelp! Skal få den kjøpt å bytte den en regnfull dag Fant DIY og! Takker!
v.sorheim Posted August 17, 2013 Author Posted August 17, 2013 Noen som har delenummeret til denne delen?
Guest Mohammad Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 Hei det er låsen som er defekt og må skiftes ut. Annbefaler at du får denne skiftet ut snarest.
Rolf Åge Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 Ta av trekket å les av nret på modulen din.. (Regnar med at mercedes har laga meir en en type av den)
Alfaduden Posted December 27, 2019 Posted December 27, 2019 Skriver i denne tråden da jeg har en del problemer med bakluken på min S211. Jeg mistenker at det startet etter at jeg var litt ivrig med høytrykkspyleren i dag når jeg vasket bilen. Følgende problemer er detektert: Ryggelys virker ikke, høyre skiltlyspære kommer og går og servomotor til bakluken virker ikke lenger. Jeg fikk også en feil med SRS airbagsystemet. Mistenker at det henger sammen med resten, men... Er det noen som har erfaring med dette? Har jeg ødelagt alt i bakluken? Leser over her at det finnes en hjerne baki luka? kan det være jeg må gå over denne? Skulle hatt kjørt en diagnose og slettet noen feilmeldinger hvertfall, mulig det ikke er noen feil.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now