Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisan:)

Som emnetittel sier har girkassen mer eller mindre tatt kvelden pga. kjølevann i olja(Hvis jeg forstod far rett) Det ville koste ca 40 000,- å restaurere kassa. Derfor er vi inne på å finne en brukt gearkasse og evt. motor. Og da lurer jeg på hvordan er det å skifte motor på disse bilene? Er liksom ikke akkurat som å bytte motor på en gammel bmw eller japsebil vil jeg tro. Og er det noen som har noen tips om hvor girkasser og motorer selges til fornuftige priser? kan godt være i utlandet. Er snakk om en 2003 270 cdi forresten.

Takk for oppmerksomheten

Benjamin

Posted

Gjennomslag mellom kjølevæske og oljekjøler på radiatoren? (Vet ikke om disse er kombinerte eller separate på denne)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Posted

@Wicky: tipper det er kjølevann i girolja. Kan skje dersom man har intern lekkasje i en 2-delt radiator med kjøling av kjølevæske i ene delen og giroljekjøler i andre delen.

@Benji:

Www.nbfbildeler.no

Www.bildelsbasen.se

Www.autoimport.dk

Finnes bøttevis av sider der du kan finne brukte deler. Lykke til. :-)

Posted

Sikker på at det ikke "bare" er converteren?

På min fars w211 2003 270 cdi var det den som var gåen når det var vann i giroljen. I alle fall det jeg ble fortalt. Tror dette kostet ca 13000,- å fikse.

Anbefaler deg STERKT å ringe Bergs Automatservice. De kan Mercedes-girkasser, og de vet nok akkurat hvor "skoen trykker", og kan gi et kjapt prisestimat. De er vesentlig billigere enn BOS, og de kan etter min erfaring Mercedes-girkasser like bra eller bedre enn de fleste på BOS.

Posted

Hei, vil bare takke for raske svar.

Ja vi er ganske sikre på at hele kassa er gåen, de trodde først det bare var converteren i vårt tilfelle også, men de tok en prøve av olja og der fant de spor av kjølevæske eller glykol.

Posted

Sikker på at det ikke "bare" er converteren?

På min fars w211 2003 270 cdi var det den som var gåen når det var vann i giroljen. I alle fall det jeg ble fortalt. Tror dette kostet ca 13000,- å fikse.

Anbefaler deg STERKT å ringe Bergs Automatservice. De kan Mercedes-girkasser, og de vet nok akkurat hvor "skoen trykker", og kan gi et kjapt prisestimat. De er vesentlig billigere enn BOS, og de kan etter min erfaring Mercedes-girkasser like bra eller bedre enn de fleste på BOS.

Så det var vann i girkassa deres også, men bare converteren tok kvelden? For når de på B&S prøvekjørte bilen og koblet ut converteren rykket eller nappet det ikke lenger...men hvis det er tilfellet da, må man også bytte radiatoren eller kjølesystemet.

Berg automatservice skulle ha rundt inkl. moms ca 50 000,- for overhaling av kassa

Posted

Ja, jeg mener ganske sikkert at min far sa det var vann i olja i girkassen, og de byttet converter da. Lurer på om de byttet radiator også. Men det husker jeg ikke.

Jeg husker at jeg reagerte på at det var vann i giroljen. Det hadde jeg ikke hørt om før.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...