Espen K Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 Jeg har sett bilder på nettet av W210 spedometer med hvite visere, og synes dette var mye bedre enn de orange. Er det noen her som vet hvor man kan få tak i slike hvite visere? Ser også at det viser hastigheten digitalt i displayet, er det ekstra utstyr?
Stjernegrisen Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 Km digitalt får du opp ved å trykke deg igjennom menyen på knappene på rattet. Videre blir Hvitere ved å bytte pærer inne i speedometeret dvs på baksiden.
Fredrik D. Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 Jeg har hvite visere på min 210. Du må av med viserne og "skrape" av malingen på baksiden, de er i utgangspunktet helt gjennomsiktige så bare maler du de på nytt i den fargen du ønsker. Eneste er at det er litt knotete å få av viserne, de sitter jæ.... hardt
Are Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 Km digitalt får du opp ved å trykke deg igjennom menyen på knappene på rattet. På alle 210? Har leita på mine to men ikke sett noe.. Fått inntrykk av at dette er kun på AMG modellene..
tommern57 Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 Det er på de siste modellene, men ikke på tidlige. Lurer på om forskjellen ligger i motorstyringa der? Var det versjon 2.0 på de første og 2.8 på de siste tru?
Are Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 Er dette noe man kan oppgradere da eller er det dødfødt (eller skamdyrt)? Har hatt 2000 220 CDI og nå 2000 E280T 4matic og ingen av disse har hatt dette i alle fall..
Olav Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 Hastighetsvisning i displayet kom på faceliften i 2000. Bla deg frem med de nederste knappene på venstresiden av rattet til du kommer til km-teller. Så bruker du de øverste (med piler) til du får hastigheten.
MartinBo Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 hvite visere får du hvis du tar viserne av. Skraper av den gule malingen på baksiden av viserne og så maler hvitt med hobbymaling el.l. Funker fint og viserne lyser veldig pent.
Espen K Posted July 30, 2013 Author Posted July 30, 2013 Hastighetsvisning i displayet kom på faceliften i 2000. Bla deg frem med de nederste knappene på venstresiden av rattet til du kommer til km-teller. Så bruker du de øverste (med piler) til du får hastigheten. Min facelift har ikke dette valget i menyen. Det er mulig at denne funksjonen kun er tilgjengelig sammen med digital klima, eller med større motor. Uansett vill jeg tro dette burde være mulig å legge inn med riktig programvare og utstyr.
tommern57 Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Hastighetsvisning i displayet kom på faceliften i 2000. Bla deg frem med de nederste knappene på venstresiden av rattet til du kommer til km-teller. Så bruker du de øverste (med piler) til du får hastigheten. Min facelift har ikke dette valget i menyen. Det er mulig at denne funksjonen kun er tilgjengelig sammen med digital klima, eller med større motor. Uansett vill jeg tro dette burde være mulig å legge inn med riktig programvare og utstyr. Det følger hverken digital kima eller motor.
Rolf Åge Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Broderen har det på sin S210 01 mod Den er det ikkje stor motor i (220cdi) og ikkje digital klima..
Espen K Posted July 31, 2013 Author Posted July 31, 2013 Broderen har det på sin S210 01 mod Den er det ikkje stor motor i (220cdi) og ikkje digital klima.. Min har ikke det Her må noen med star diagnose se om det er en programerings mulighet for dette. Uansett blir det hvite visere om ikke så lenge, har fått kjøpt hvit maling i dag.
Espen K Posted July 31, 2013 Author Posted July 31, 2013 Jeg har funnet dette Kombiinstrument W 210 CDI / Diesel ab Baujahr Juni 1999 ( Merkmal: Blinker in den Außenspiegeln; Multifunktionslenkrad). Ausführung mit schwarzen Ziffernblättern, ab Werk verbaut in den Ausstattungslinien "Classic" und "Elegance". Bis Baujahr Juni 2000 gab es für die kleinen Ausführungen E200 CDI und E220 CDI noch Kombiinstrumente mit Geschwindigkeitsanzeige bis 240 km/h. Ab Juni 2000 haben alle Modelle eine Geschwindigkeitsanzeige bis 260 km/h. Außerdem haben alle Kombiinstrumente nach Baujahr Juni 2000 die Funktion sich die gerade gefahrene Geschwindigkeit im großen Display anzeigen zu lassen (siehe Bild hier). Alle CDI Geräte sind untereinander komplett tauschbar! Sie können in einen 1999er E200 CDI z.b auch einen Tacho bis 260 km/h mit digitaler Km/h Anzeige einbauen usw. Auf Wunsch bauen wir Ihnen in ihr Gerät aus dem Avantgarde mit grauen Blättern ab werk auch solche schwarzen ein! På denne siden: http://www.pixelfehler-behebung.de/bbb/hp/lagertag.htm Da jeg ikke kan tysk har jeg satt min lit til googles oversetter, utifra den forstår jeg at biler med speedometer som går til 260 og er bygd etter juni 2000 har denne muligheten til å vise hastighet i displayet. Nå har det seg slik at mitt speedometer er fra 2003, tydeligvis byttet uvist av grunn. Men det er påfallende at det er gjort av bilimpotøren når den kom til norge Dermed er nok ikke denne muligheten for å vise hastigheten i displayet ikke der på mitt, siden det kun går til 240km selv om det er fra 2003
Are Posted August 2, 2013 Posted August 2, 2013 Mao så kom det ikke før på 2001 modellene. Det forklarer jo litt
Wicky Posted August 2, 2013 Posted August 2, 2013 hvorfor er digital viser så viktig? Har det på alle mercene mine (ink s-klassen) og har aldri brukt det...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now