Megaoctane Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 Gikk ned til bilen i går og fant en spiker i bakhjulets sidevegg.. Skjønner ikke helt hvordan det har kommet seg dit. Trolig en eller annen jævel som er sjalu.... Jeg er bare glad drittsekken ikke tok spikeren og dro den langs lakken på hele bilen.... Fikk dekket plugget på en lokal bensinstasjon - utvendig plugg. Må jeg kjøpe et nytt dekk? Må begge dekk bak skiftes, eller trenger jeg bare å skifte den ene? er jo 265/35-18 bak, så dekkene er ikke akkurat billige
RuneT Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 Tror ikke det er tillatt å plugge siden på dekka selv om et spikerhull er en liten skade. Det er ikke nok armering i sideveggen, og man frykter vel at det kan revne under påkjenning. Holder vel å kjøpe ett dekk, men sikkert greit å prøve å finne et som ligner/mest mulig like egenskaper som de andre.
FrodeS Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 Veldig kjekt at man aldri skal få ha noe i fred Det heter seg at det skal være like egenskaper på samme aksling. Det tryggeste er å kjøpe likt dekk, og er de ikke mye slitt, holder det med ett.
Megaoctane Posted July 28, 2013 Author Posted July 28, 2013 Takk. Har da sendt ut eposten til de fleste i Oslo området for å få pris på et stk Bridgestone dekk. Regner med å få svar imorgen. Var ute og sjekket nå, ikke noe mer luft har gått ut. Lar bilen stå til dagen jeg må kjøre til verkstedet for å få satt på dekk:(
Megaoctane Posted July 28, 2013 Author Posted July 28, 2013 Snakket med han som plugget dekket. Han mente at hvis dekket begynte å lekke luft, var det bare å fylle på med dekkfix, så ville det ikke bli noe mere problemer...
FrodeS Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 JEG ville vært veldig, veldig skeptisk til en plugging i sideveggen. Har alltid hørt at det er greit i banen, men ikke i sideveggen.
Megaoctane Posted July 29, 2013 Author Posted July 29, 2013 Fikk svar fra en av dekkbutikkene. Bridgestone dekket er ute av produksjon. Må evt kjøpe to nye dekk bak....
ClasT Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 Bør ha like dekk bak ja. Og plugging i siden er nok ikke noe jeg ville ha kjørt med utover en 30-sone. Kjedelig med slike episoder. Så j***** undøvendig!
E_S Posted July 29, 2013 Posted July 29, 2013 Sjekk www.dekkonline.com og www.interdekk.no om de kan ha dekket i samme modell og dimensjon, de er begge utenlandske med et enormt lager slik at ofte dekkmodeller som er ute av produksjon ennå er å finne i webshopen..
Megaoctane Posted July 29, 2013 Author Posted July 29, 2013 Takk. Snakket med dekkskift.no. Han skaffer et stk dekk bak. Anbefalte ikke å kjøre i mellomtiden:( Får dekket senest neste mandag...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now