Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei alle sammen! Jeg er nye her på forumet!:D

Jeg har nettopp kjøpt med mb 200d 1990 modell personbil.

har en mb w124 stasjonsvogn 1994 modell med varmeseter og el vindu foran

Det jeg lurte på er hvordan for jeg koblet varmesete og el vinduer foran på 200d min?

Jeg har flyttet over setene og dørene. men ser ut som elvindu ledningene er sydd i sammen med resten av ledningsnettet det samme med varmesetene. Er det mulig og få separert det fra ledningsnettet?

Posted

Hei.

Ledningsnettene til både el.vinduer og varmeseter er separat. Hvis de tilsynelatende sitter sammen med noe annet, er det nok bare noe som er tapet sammen.

Har du takluke?

I sikringsboksen er det en ekstra "skinne" med sikringer E+F+G+H som brukes til el.vinduer og el.seter.

Posted

Jepp har soltak i begge 2. Det som jeg synes er rart er at varmesete ledningene deler seg og går bakover men kan hende det er meininga?

Skal ta og dra opp alt sammen tenker jeg. Driver og skal flytte over alt av interiør fra stasjonsvogna over til personbilen. eneste jeg ikke får med meg er baksetene og evt gulvteppe? tror ikke det passer. Og klima anlegget.

Posted

"personbil" er en registreringsform. Stasjonsvogner som ikke er varebil er også personbil.

Antar du mener sedan?

Det er litt forskjellige ledningsnett. Noen har ett relé til begge setene, mens andre har to reléer. Jeg mener det var to på det jeg monterte i min bil.

At du har takluke gjør ting litt enklere, for da er automatikken med å gi strøm når døra er åpen allerede på plass. Det samme med at du kan bruke nøkkelen til å åpne/lukke vinduer og luke (luka kan bare åpnes med nøkkelen hvis den allerede er på gløtt) Hvis ikke du har E+F+G+H i sikringsboksen, bare flytter du den over. Jeg mener den skal kobles til samme strøm som A, men det ser du på delebilen din. Meningen er at takluka, el.seter og el.vinduer skal kunne brukes uten at tenninga er på.

Posted

Da har jeg endelig fått ut alt sammen:D

Fant ut at de boksene lå under baksetet på bil. det forklarer hvorfor ledningen gikk bak.

Nå mangler det bare og montere på den andre bilen.

Jeg har airbag og klimaanlegg bør jeg flytte over det mens jeg driver med det? eller er det mye jobb?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...