Guest 1042 Posted July 27, 2013 Posted July 27, 2013 Idag sloknet varmeapparatvifta på 211'en. Uten forvarsel. Fungerte i går kveld, men ikke antydning til liv idag. Vanlig 2 sone klimaautomatikk. Får ikke opp noen feilmelding i Star, og ved en belastningstest i Star-diagnosen trekker den 0A uansett hva vi stiller inn på. Finner ikke vifta i sikringsoversikten. Siden det ikke ga noe forvarsel mistenker jeg en brent krets eller gåen styring. Noen som har erfaring med lignende fra nyere MB?
Guest 1042 Posted July 27, 2013 Posted July 27, 2013 Da er viftemotor plukket ut og tatt noen målinger. Har strøm helt frem til vifte. Motstand i vifte målt til 0 ohm. Ser ut som selve vifta er satt sammen på en slik måte at det er mer hensiktsmessig å kjøpe ny vifte fremfor å bytte børster. Kan vel konkludere med at jeg kan finne meg ny vifte på mandag.
FrodeS Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 0 ohm betyr jo kortslutning. Uendelig ohm, kanskje? Mener det var noen som lanserte idéen om ferdig vifte for litt siden? Var den vanskelig å få ut? Dyr ny?
Marevan Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 Diy til forumet ferdig tirsdag kveld? Min piper litt innimellom. Regner med at den streiker på kommende vinters kaldeste dag:) Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now