Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har nylig kjøpt meg en Mercedes E230 1988 modell som har gått 140 000km.

Det jeg lurer på er hva som er normalt oljetrykk, slik det er med min så viser oljetrykksmåleren konstant på 3 bar, uansett på kald motor eller på varm motor, uansett hvor tung eller lett jeg er på gassen. Eneste er som oftes når jeg står på tomgang så synker den ned til ca. 2,5 bar. Jeg har en sterk følelse av at dette ikke er helt normalt.

Har søkt litt om problemet men ikke lett å få svar, men det var noen som nevnte at jordingsfeil som kunne være problemet, kan dette være tilfelle? Legger ved to bilder som viser en ledning som henger løst som jeg tenker har noe med jording å gjøre, men jeg vet ikke hvor den ene enden skal festes, noen som vet?

Link til bilder: http://imgur.com/M0bVxHb&a5WOtZE#0  ,  http://imgur.com/M0bVxHb&a5WOtZE#1

Så noen som vet hva problemet kan være?

Mvh Alexander

Posted

Trykket kan fint være over 3, men den vil ikke vise mer.

Jeg ville tatt det helt med ro, det høres helt strøkent ut. Det pleier være dårligere, men bilen din er jo knapt brukt.

Posted

Ang oljetrykk skal du ikke bekymre deg for noe utenom viss det går under 0,3 bar, at måleren står konstant på 3bar viser bare at ting er i skjønneste orden :D

Posted

Så det er ikke farlig? Jeg trudde at til vanlig så skal oljetrykket være rundt 1 til 2 bar ved vanlig kjøring og ved gasspådrag så øker den, men på min så er den konstant på 3 bar uansett hvor mye eller lite jeg trykker på gassen, til og med vis jeg slipper gassen i nedover bakker når den triller på gira så er den fortsatt på 3 bar.

Posted

Når alt er på stell, skal den vise 3 bar ved alt turtall fra litt over tomgang.

Oljetrykket ditt er sånn det skulle være da bilen var ny.

Finn noe annet å bekymre deg for, som f.eks. at boksøl lett blir varm med temperaturen vi har ute for tida... :)

Posted
Finn noe annet å bekymre deg for, som f.eks. at boksøl lett blir varm med temperaturen vi har ute for tida...

Søren, skal jeg bekymre meg for det også?  :lol:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...