Jump to content

Recommended Posts

Posted

har en 124 med 24V rekker 6`er i, men har problemer med den.. har funket fint i 2 år men igår å skjedde det noe, den sto å bakket helt fint å rolig (som vanlig) men plutselig begynte den å bakke tyngre å så døde den ut. fikk ikke start så tok av dieselfilteret å det var tomt,fylte det med diesel å startet den, gikk til filteret var tomt, gjorde det noen ganger så gikk den i over en time før jeg stoppet den. startet den idag å da gi den i 2/3 minutter før den stoppet. fylte filteret å startet den igjen men den gikk bare litte granne før den stoppet..  når den går å holder på å dø ut å jeg gir ful gass så kommer jeg ikke høyere en 1000/1500 RPM, den bare fjusker... har noen tips til hva det an være å hva jeg kan gjøre for å fike det?? 

har skiftet alle filtrene, alle retur slangene og en O-ring.

Posted

Dette mener jeg (ikke sikker) er en sugediesel. (Min E300 TDT rekkesekser fra 210-serien er sugediesel, så da regner jeg det samme med din 124) Så dersom filteret blir tomt så fungerer pumpen.

Jeg tror heller på følgende scenarioer:

- En eller annen o-ring eller slange eller rør har begynt å lekke luft, slik at pumpen suger luft inn et eller annet sted FØR dieselfilteret.

eller

- Noe grums i tanken din har tettet diesel-røret i tanken, og pumpen klarer ikke å suge mer diesel derfra. Pga sterkt vakum i dieselsystemet kommer det luft inn i dieselfilter.

Jeg ville startet med å sjekke alle o-ringer OG alle slanger. Etter det jeg har forstått er spesielt slangene som ligger nærme motoren utsatt for å sprekke (tåler ikke varmebelastningen over tid i kombinasjon med vibrasjoner).

Posted

124 er kun levert med 20/24V diesel UTEN turbo.

TDT er egentlig en betegnelse som gikk ut sammen med de gamle navnene da 124 facelift kom. Inntil da het det 300 TD på en stasjonsvogn UTEN turbo, og 300 TD Turbo (forkortet 300 TDT) på stasjonsvogn MED turbo. Deretter het det bare diesel eller turbodiesel. Hvis du har en 210 med 6-syl 24v uten turbo, så er det en E300 Diesel.

Det var nylig en annen tråd her om fødepumpe og luft i slanger og greier. Prøv å søke litt.

Posted

Det sto en turbo diesel i den før men ble bytte til en 24V rekke 6`ar.  fikk den til å gå igjen i natt, gikk i rundt en time før jeg stoppet den, har ikke prøvd idag så er spent på resultatet. etter at den stoppet igår gikk jeg over alle slanger å O-ringer på pumpen å der fant jeg en O-ring som var gåen så byttet denne :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...