Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har et forslag når det gjelder medlemmenes biler. Kan vi ikke lage et nytt forum som heter medlemmenes biler hvor folk kan poste bilder av bilene sine og så mye informasjon som de vil?

Etter min mening bør det ikke gå ann å svare på disse innleggene og kun administrator og den som har lagt inn innlegget bør ha mulighet til å redigere, eventuelt legge til poster.

På denne måten får vi samlet mest mulig der ting skjer (både postive og negative ting med det), og jeg tror det vil være mer oversiktlig enn den gallerifunksjonen vi har i dag.

Noen meninger?

Posted

Jeg har et forslag når det gjelder medlemmenes biler. Kan vi ikke lage et nytt forum som heter medlemmenes biler hvor folk kan poste bilder av bilene sine og så mye informasjon som de vil?

Noen meninger?

Som jeg har vært inne på tidligere syns jeg dette høres ut som en veldig god løsning.

Posted

Jeg går heller inn for en oppgradering av medlemsgalleriet på hovedsiden. Sammen med oppdatering med nyheter osv. der. Forumet bør brukes til å diskutere. Hovedsiden til presentasjon av klubben og dens medlemmer, samt informasjon til både medlemmer og besøkende.

Posted

Forumet bør brukes til å diskutere.

Hvorfor det,  når forumet kan brukes til så mye annet? Vi har jo allerede en kalenderfunksjon som linker direkte til tråder hvor vi kan informere medlemmer om kommende treff/samlinger/osv. Hvorfor ikke utvide forum funksjonaliteten til å omfavne også et galleri? Jeg er helt sikker på at det vil føre til at flere folk ser på bilene...

På den annen side vil det kanskje føre til at flere folk går direkte til forumet i stedenfor å ta veien om hovedsiden, noe som selvsagt er negativt. Det er en jobb å gjøre med websidene i forhold til det med jevne oppdateringer med blant annet nyheter. Jeg VET at mange ikke skjønner kalenderen og savner den gamle hovedsiden hvor alle de kommende aktivitetene stod i klartekst på høyre side.

Posted

Jeg er enig med Olav. Jeg vil heller ha et prosjektforum, hvor medlemmene kan presentere sine prosjekter! Heller en utvidelse av galleriet med mulighet for litt mer infomativ tekst.

Posted

Jeg er enig med Olav. Jeg vil heller ha et prosjektforum, hvor medlemmene kan presentere sine prosjekter! Heller en utvidelse av galleriet med mulighet for litt mer infomativ tekst.

Så du vil ha et prosjektforum og et galleri for medlemmenes biler? Det høres litt rotete ut siden ting vil bli postet begge steder.. Det må jo være bedre å få samlet alt slikt på et sted?

Galleri funksjonen vi har nå er dårlig, den må det gjøres noe med!

Posted

Galleri funksjonen vi har nå er dårlig, den må det gjøres noe med!

Helt enig.

Kunne det være et alternativ at man har et galleri ikke ulikt nå, en egen del i forumet for brukernes biler, og en link mellom dem.

Posted

Jeg mener nå at man kunne ha hatt inngangsportalen "Medlemmenes biler" på forsiden sånn som nå... Herfra kunne man delt opp - slik det var før... altså en oppgradering og endring layout-messig, med 124, 210, 201 +++++ Og i DEN kategori kunne man også hatt Prosjektbiler slik at link-listen ville blitt seendes slik ut:

(I tilfeldig rekkefølge da...)

S124

W124

W210

W201

Medlemmenes Prosjektbiler

eller noe slikt...

Det jeg mener er at BILDENE fra bilene kunne ligget under hovedlinken Medlemmenes biler. Så kjører vi debatt på Forumet, hvor vi lager en ny kategori - der kategorien blir, nettopp:

Medlemmenes biler

med tråder;

S124

W124

W210

W201

Prosjektbiler

osv.. Så kan dialogen gå her!!!

For å illustrere, har jeg brukt Lokallag Kristiansand sitt forum og laget layout`n...

Se her:

www.rogertvedt.com/forum/index.php

Posted

Jeg mener nå at man kunne ha hatt inngangsportalen "Medlemmenes biler" på forsiden sånn som nå... Herfra kunne man delt opp - slik det var før... altså en oppgradering og endring layout-messig, med 124, 210, 201 +++++ Og i DEN kategori kunne man også hatt Prosjektbiler slik at link-listen ville blitt seendes slik ut:

(I tilfeldig rekkefølge da...)

S124

W124

W210

W201

Medlemmenes Prosjektbiler

eller noe slikt...

Det jeg mener er at BILDENE fra bilene kunne ligget under hovedlinken Medlemmenes biler. Så kjører vi debatt på Forumet, hvor vi lager en ny kategori - der kategorien blir, nettopp:

Medlemmenes biler

med tråder;

S124

W124

W210

W201

Prosjektbiler

osv.. Så kan dialogen gå her!!!

For å illustrere, har jeg brukt Lokallag Kristiansand sitt forum og laget layout`n...

Se her:

www.rogertvedt.com/forum/index.php

Godt forslag! Og layouten på det forumeksempelet liker jeg så mye bedre. Det er mer oversiktlig.

Posted

Støtter som tidligere sagt Olavs forslag ( i denne tråden som heter "medlemmenes biler" http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=99&topic=9125.0 ).

Er det dette du støtter?

Medlemmenes biler burde vært sortert etter biltype, ett for 124, ett for 210 osv. Det skulle også ha vært visse informasjoner man måtte fylle ut om bilen. (årsmodell, motor, farge osv..)

Det er også en lite brukervennlig løsning som er valgt. Ikke alle er dataeksperter.

Dessverre er det mange som går rett på forumet og sjelden er innom hovedsiden. Grunnen er klar. Det er ingenting å gå dit etter. Det har ikke skjedd noenting på to måneder, og det er for svakt. Jeg forventer ikke daglige oppdateringer, men ihvertfall en gang i uka burde det blitt påfyll av nytt stoff. Artikler som tidligere har blitt publisert i bladet kunne vært bragt ut til et bredere publikum. Nyheter fra Daimler Chrysler er en annen ting. Se f. eks på http://www.worldcarfans.com/manufacturers.cfm/country/gcf/manufacturer/mercedes

Artiklene der er rett og slett hentet fra pressesidene til Daimler Chrysler. Dette kunne vært lagt ut på engelsk, eller blitt omskrevet til Norsk. Selvsagt er det noen som fysisk må gjøre det, men det burde ikke være noe problem. De fleste av oss roter bort såpass mange timer i uka at vi sikkert kunne gjort noe nyttig et par av dem.

Jeg tror ikke noen er i mot det Olav skriver her...

Til alle: Kom igjen, gi meg ARGUMENTER for og i mot. Alle klarer å se begge sider av en sak hvis de prøver.

Posted

Jeg bruker samme argument som ble brukt tidligere ifbm. omleggingen av forumet. Nemlig å presisere at MBE er en bilklubb, og ikke bare en gjeng som henger på et diskusjonsforum. Derfor synes jeg at klubben, og dens medlemmer skal presentes på hovedsiden. Diskusjonsforumet er en del av klubbens tilbud til dens medlemmer, selv om det også er delvis åpent for alle og enhver. Å bruke forumet til å presentere klubben, dens medlemmer og bilene deres synes ikke jeg er riktig. Da er vi tilbake til at klubben og forumet blir sett på som en og samme ting. Forumet er en del av klubbens aktiviteter og tilbud, men klubben er så mye mer enn forumet. Lag gjerne en prosjekttråd på forumet der de som vil kan presentere sin bil/prosjekt og invitere til diskusjon om det. Men galleriet over medlemmenes biler bør ligge på hovedsiden. Det bør også endres slik at det for det første er enklere å legge ut bilene, men det bør også legges opp til at bilene presenteres på en ensartet måte med type, årsmodell, osv.

Men først og fremst bør det gjøres noe med hovedsiden slik at det blir like naturlig å gå innom den som å gå på VG-nett eller andre sider vi sjekker daglig. Slik det er i dag er det aldri noe nytt der, og dermed går jeg og mange andre direkte til forumet.

Posted

Helt enig Olav!!

Stikkord:

- Diskusjon/anledning for å samtale om de forskjellige typer (S124++) biler under Forumet, som jeg har skissert nedenfor og i link...

- Medlemmenes biler forblir på Hovedsiden, men deles opp i typer (S124) som Olav og jeg har beskrevet...

KUN med bilder og enkel beskrivelse av bilde(ne)...

- Innlegging av biler til Medlemmenes biler gjøres på enklere måte, og man må utbedre/oppgradere M. B. layoutmessig...!

Posted

Forumet er selv om vi liker det eller ikke den delen av klubbens tilbud som blir brukt av flest og som flest er inne på. Det er et kjedelig faktum at mange medlemmer og ikke-medlemmer ikke har sett på hovedsiden vår. Mao vil vi ikke med et galleri fra hovedsiden oppnå noen som helst effekt ovenfor disse siden de allikevel går rett inn på forumet. Her på forumet er det ganske godt presisert at vi er en bilklubb, og med et medlemsgalleri som kun medlemmer kan poste i, men som alle kan se på, er det lettere for oss å få fram det faktum at vi er en meget variert bilklubb med Mercedes av alle typer

Hver gang noen poster noe eller redigerer en post på forumet blir denne tråden markert som ny, dermed vil alle få med seg oppdateringer av galleriet noe som igjen vil føre til større oppmerksomhet rundt det faktum at vi er en bilklubb og ikke bare et diskusjonsforum.

Ellers synes jeg Olav har gode poenger, men vi må ha argumenter for begge sider. Det skal ikke bestemmes noe her, jeg er bare ute etter å  belyse begge sider av en sak.

Posted

Jeg bruker samme argument som ble brukt tidligere ifbm. omleggingen av forumet. Nemlig å presisere at MBE er en bilklubb, og ikke bare en gjeng som henger på et diskusjonsforum. Derfor synes jeg at klubben, og dens medlemmer skal presentes på hovedsiden. Diskusjonsforumet er en del av klubbens tilbud til dens medlemmer, selv om det også er delvis åpent for alle og enhver. Å bruke forumet til å presentere klubben, dens medlemmer og bilene deres synes ikke jeg er riktig. Da er vi tilbake til at klubben og forumet blir sett på som en og samme ting. Forumet er en del av klubbens aktiviteter og tilbud, men klubben er så mye mer enn forumet. Lag gjerne en prosjekttråd på forumet der de som vil kan presentere sin bil/prosjekt og invitere til diskusjon om det. Men galleriet over medlemmenes biler bør ligge på hovedsiden. Det bør også endres slik at det for det første er enklere å legge ut bilene, men det bør også legges opp til at bilene presenteres på en ensartet måte med type, årsmodell, osv.

Men først og fremst bør det gjøres noe med hovedsiden slik at det blir like naturlig å gå innom den som å gå på VG-nett eller andre sider vi sjekker daglig. Slik det er i dag er det aldri noe nytt der, og dermed går jeg og mange andre direkte til forumet.

=D> =D> =D> =D> =D>

Posted
Men galleriet over medlemmenes biler bør ligge på hovedsiden. Det bør også endres slik at det for det første er enklere å legge ut bilene, men det bør også legges opp til at bilene presenteres på en ensartet måte med type, årsmodell, osv.

Det tror jeg også har mye for seg - (bare dere ikke glemmer at det noen av oss som er hektet på W126  :D) Tror litt dessuten litt informasjon om de ulike modellene vil øke interessen utenfra. På "nivået under" kan det linkes til galleriet hvor kan medlemmene legge inn sine egne biler, som nå og med en kort omtale. Siden bør også ryddes litt mht rammer etc som skiller de ulike albumene - i dag ser den siden veldig uryddig og hjemmesnekret ut.

Enig med det også, men det er en tøff jobb å skulle fylle siden med så mye nyheter at den blir "VG-aktuell". Slik sett savner jeg oversikten over formumstrådene som lå til høyre på startsiden, før alt tullet med pålogging startet. Jeg er enig med det Olav og Alexander har sagt her om betydningen av forumet. På den annen side lever forumet relativt bra, og er derfor det eneste her som har stadig nyhetsinteresse. Derfor fungerte også det lille "forumvinduet" på forsiden som en appetittvekker. Kanskje forsiden forøvrig bør brukes til å presentere stoff som lages andre steder - f.eks. lokalforeningsaktiviteter, presentasjon av samarbeidspartnere etc?

Posted

Uansett hva vi blir enige om så må vi få flere medlemmer til å legge ut bilder av bilene sine da det er veldig få som har gjort dette. Nå skal det sies at det er litt innvikla å gjøre dette i dag for flere. Jeg måtte ringe Olav for å få hjelp  :oops:

Posted

Uansett hva vi blir enige om så må vi få flere medlemmer til å legge ut bilder av bilene sine da det er veldig få som har gjort dette. Nå skal det sies at det er litt innvikla å gjøre dette i dag for flere. Jeg måtte ringe Olav for å få hjelp  :oops:

Enda en grunn for å ha et galleri integrert i forumet, eller en god grunn for å gjøre noe med gallerifunksjonen vi har.  Kommer helt ann på hvordan man ser det og hva som er praktisk gjennomførbart.

Posted

En ide ville jo ha vært å gjøre som Alexander sitt forslag og i tillegg gjøre om linken "Medlemmenes biler" på hovedsiden til å peke direkte til medlemmenes biler-forumet. Da ville medlemmenes biler fortsatt ha vært på hovedsiden i tillegg til at vi ville få en mye mer brukervennlig løsning. Men jeg er enig med Alexander om at det er kun Admin og trådstarter som skal få svare på tråden. Synes løsningen på Mercefreaken sklir litt vel mye ut i kaos. En 7-8 sider med bare pisspreik på en tråd som startet med at en av brukerne ville vise frem bilen sin. Sånn vil jeg IKKE ha det!

Posted

Men jeg er enig med Alexander om at det er kun Admin og trådstarter som skal få svare på tråden. Synes løsningen på Mercefreaken sklir litt vel mye ut i kaos. En 7-8 sider med bare pisspreik på en tråd som startet med at en av brukerne ville vise frem bilen sin. Sånn vil jeg IKKE ha det!

Jepp, det er VELDIG viktig.

Eller så har Thor-Egil et godt poeng at folk må kunne laste bildene opp fra pcen sin (slik gallerifunksjonen er i dag) slik at man ikke behøver å nødvendigvis ha et eget webområde for å kunne linke til bildene i forumet.