Guest Kent A.S Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 Hei! Vurderer å selge min 300TDT til rett pris og eier. Bildene sier det meste om bilens tilstand. Nåværende km-stand: 357.000 Verdt å nevne: - Mercasolbehandlet på 330.000km - Nyoverhalt orginal Webasto + ny sirk.pumpe - Byttet turbo på 320.000km - 6 nye dyser, inkl. dysespisser fra Monark. - Byttet pakninger i dieselpumpe. - Ny primerpumpe - Byttet ATF-olje(Valvoline MaxLife) og filter på 340.000km Serviceintervaller under mitt eie: - Oljebytte + filter hver 6-8.000km, Mobil 1 5W-50 - Luftfilter og kupefilter hver 12-16.000km - Oljebytte på differensial hver 10.000km, Castrol Syntrax LSD 90W-140 - Oljebytte på servo + filter og nivåregulering hver 25.000km - Omega 917 i differensial, servo og nivåregulering ved hvert bytte. - Diesel grov- og hovedfilter annenhvert oljebytte. - Kjølevann med WaterWetter 1 gang i året. Da bilen ble anskaffet på 300.000km, ble følgende byttet: - Alle drivbelte-komponenter, bortsett fra vannpumpe. - Termostat - Batteri - Sitrusflush av kjølekrets + kjølevann med WaterWetter. - Dieselrør på sylinder 4 og 5 + alle clips. - Pakning på innsugsmanifold + rengjøring av manifold, turborør og EGR-ventil.(EGR ventil utkoblet etter dette) - Overhaling av viskermekanisme, går helt lydløst. - Ny pakning til bakluke - Overhalt lukkemekanisme til bakluke Info om bilen: - Orginale 15" 8-hulls felger på sommer og vinter. - Kjører med AC-utkoblet, da jeg tror oljen i kompressor må byttes. Blåser kaldt og fint. - Webasto er overhalt og fungerer utmerket. - Antydninger til rustbobler i venste forskjerm, dukket opp for noen mnd. siden. - Steinsprut på panser og forskjermer er gått over med orginal lakkstift og klarlakk. - Viskermotorer for hovedlykter er koblet fra, da høyre motor er defekt. Koblinger er fylt med kontaktfett. - Speedometer-nål hopper litt når den er kald. - Noen pærer for spjeldregulator i luftdysene er defekte. - I hovedsak bare langkjøring i mitt eie. Kjenner til hver en krinkelkrok på denne bilen, og det er minimalt med rust! Bortsett fra de rustboblene på venstre framskjerm og rammen for batteriet, så er det nesten ikke å finne rust. Jeg ba de på Mercasol-senteret å sandblåse hvis de fant rust, men det var ikke nødvendig. Bilen selges ferdig EU-godkjent. Ønsker rundt 60.000,- Ingen skambud eller prøvekjørere og dekksparkere, kun seriøse henvendelser! Mobil: 907 81 757 Flere bilder...
Marevan Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Nydelig bil, usenket og fin. Jeg hadde gjerne passet på denne videre om jeg hadde hatt pengene nå.
E_S Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Det der var et særdeles pent eksemplar, ser det ut som. Pass på at du ikke selger den til noen som kapper fjærer, setter på dorull-hjul, soter rutene kullsvarte og tukler med dieselpumpa for å få mest mulig svartrøyk. Nok av disse bilene som har lidd den skjebnen.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now