Eirik Tømmerås Posted July 24, 2013 Posted July 24, 2013 Er det bare å skifte olje på kassen, selvfølgelig å tappe av coverteren også, og så kjøre litt og så tappe av på nytt og etterfylle?
Thomas Madsen Posted July 24, 2013 Posted July 24, 2013 Er det bare å skifte olje på kassen, selvfølgelig å tappe av coverteren også, og så kjøre litt og så tappe av på nytt og etterfylle? Tror du sliter med samme som jeg at det ikke er tappeplugg på converter, da skal returslangen til girkassa kobles fra Sto vel noe sånt som fyll på 3 liter, kjør motor til du har tappet av ca 3 liter igjen via returslangen til girkassa, stopp motor, fyll på 3 liter og gjenta totalt 3 ganger. Da skal det være "flushet"
Eirik Tømmerås Posted July 24, 2013 Author Posted July 24, 2013 Det er nå et lite plastdeksel i fremkant av girkasse under converter, så skulle tro at det er en plugg innenfor der?
Thomas Madsen Posted July 24, 2013 Posted July 24, 2013 Det er nå et lite plastdeksel i fremkant av girkasse under converter, så skulle tro at det er en plugg innenfor der? Tror likevel metoden jeg skrev er måten for å flushe det Da drar du det via converter og kjøler
Eirik Tømmerås Posted July 24, 2013 Author Posted July 24, 2013 Ja men tenker at det kan være mye dritt i converteren siden den ikke har oljegjennomstrømming, eneste utskiftingen er jo at den kan tømmes halvveis når bilen er parkert.
Will Posted July 25, 2013 Posted July 25, 2013 Jo mener 211 har tappeplugg Kommer an på hvilken girkasse... 5-trinns har ikke tappeplugg, mens 7G-tronic har.... Slik jeg har forstått det...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now