MBDesign Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Har noen spørsmål rundt mine daylight running lamper som sitter nede i frontfangeren på min Mercedes AMG E200 stasjonsvogn S212 - 2013, denne bilen er svensk innkjøpt ny i Sverige (bor i Sverige), altså! daylight lampene er innstilt på å lyse på dagtid i Automatisk stilling på bryteren, når mørket kommer, slår den automatisk over på vanlig kjørelys og daylights lampene slukker, svitcher på bryteren, men de kommer ikke på, de lyser kun på om dagen når bryteren står på Auto, så kommer spørsmålet. Vil gjerne hatt valget med å kjøre med Daylight lampene også på kvelden, og da i kombinasjon med parklysene samtidig, som jeg ser noen S212 - 2012 modeller kjører med. Noen her som har en formening om jeg kan gå inn i diagnosen å switce på dette selv, eller få gjort det hos BOS? altså få valgt disse kjørelysene på min bil (Daylights+parklys ON samtidig) kveld som dag ? er stor takknemlig for alle mulige svar på mitt emne her folks, takk på forhånd
KennethJ Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Å ikke ville ha gode lys er i mine øyne litt rart. Det er vel både i Norge og Sverige påbudt med skikkelige lys i mørket..
MBDesign Posted July 21, 2013 Author Posted July 21, 2013 Så sant så sant!! Å ikke ville ha gode lys er i mine øyne litt rart. Det er vel både i Norge og Sverige påbudt med skikkelige lys i mørket..
Megaoctane Posted July 21, 2013 Posted July 21, 2013 Mine DRL lyser selv om hovedlyktene er på mener jeg. Men mine DRL slår seg av når jeg slår på bare parklysene.
MBDesign Posted July 22, 2013 Author Posted July 22, 2013 Gjør de!! hmmm... merkelig at ikke mine gjør det samme, er jo samme bilen sånn sett mener jeg, du har 2012, jeg har 2013, kan det da kanskje være at 2013 mod har fått ett nytt diagnose oppsett på lysene fra fabrikk da kanskje..hmmm, merkelig er det isåfall!!! Mine DRL lyser selv om hovedlyktene er på mener jeg. Men mine DRL slår seg av når jeg slår på bare parklysene.
Guest CLK55 AMG Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Det skal da være som følger: har du bryter på automatikk, så lyser kun DRL så lenge det er lyst nok. blir det mørkt ute / inn i tunnell o.l, så går hovedlys på og DRL ned til 30% har du lysbryter på, så lyser vel kun hovedlys uten DRL lampene. skal ikke ha noe å si om bil er 2010-2011-2012-2013 på dette. hvis bil ikke er lagt inn med automatisk kjørelys, så må vel dette gjøres i instrumentet først. (?? ) det er ikke mulig å sette på DRL og parklys sammen. dette gjelder da biler med xenon. hvordan det er med biler uten xenon, som da har 4 runde lykter i fanger ( DRL og tåkelys ) vet jeg ikke hvordan funker. Rune
Silberpfeil Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Supplerer med at min bil gjør akkurat det samme som de andre her sier: På dagtid, lysbryter på "auto" - DRL på 100% foran, mens baklys er 0% (avslått!) Etterhvert som det mørkner: Hovedlys slåes på, og DRL dimmes kraftig ned, og baklysene slår seg på. I tunneller på dagtid: Hovedlys slåes på, DRL dimmer ned, baklys slåes på (vanlig nattmodus). Parklys og DRL kombinasjoner orker jeg ikke bruke kalorier på å finne ut av om det er mulig, men det tviler jeg på. Bilen min har forøvrig ILS, og er en vanlig Avantgarde, med P96 Sportspakke, kjøpt ny i Tyskland. ILS gjør jo at det finnes kamerastyring i frontruten. Aner ikke om det er forskjell på biler med/uten ILS.
MBDesign Posted July 22, 2013 Author Posted July 22, 2013 Jeg har ikke xenon lys, men jeg har DRL stripene nede i fanger, men ok! takk for godt svar, får ta meg en inn og utkjøring i garasjen med lyset avslukket i garasjen og se hva som skjer Det skal da være som følger: har du bryter på automatikk, så lyser kun DRL så lenge det er lyst nok. blir det mørkt ute / inn i tunnell o.l, så går hovedlys på og DRL ned til 30% har du lysbryter på, så lyser vel kun hovedlys uten DRL lampene. skal ikke ha noe å si om bil er 2010-2011-2012-2013 på dette. hvis bil ikke er lagt inn med automatisk kjørelys, så må vel dette gjøres i instrumentet først. (?? ) det er ikke mulig å sette på DRL og parklys sammen. dette gjelder da biler med xenon. hvordan det er med biler uten xenon, som da har 4 runde lykter i fanger ( DRL og tåkelys ) vet jeg ikke hvordan funker. Rune
MBDesign Posted July 22, 2013 Author Posted July 22, 2013 Flott! da har jeg enda en grunn til å tro dette også er funsksjonen på min bil, takk for svar, det nevnes "dimmes ned til 30% i tunnel eller når det blir mørkt ute", mulig jeg da ikke har reflektert dette i og med det lyser såppas svakt da kanskje. Supplerer med at min bil gjør akkurat det samme som de andre her sier: På dagtid, lysbryter på "auto" - DRL på 100% foran, mens baklys er 0% (avslått!) Etterhvert som det mørkner: Hovedlys slåes på, og DRL dimmes kraftig ned, og baklysene slår seg på. I tunneller på dagtid: Hovedlys slåes på, DRL dimmer ned, baklys slåes på (vanlig nattmodus). Parklys og DRL kombinasjoner orker jeg ikke bruke kalorier på å finne ut av om det er mulig, men det tviler jeg på. Bilen min har forøvrig ILS, og er en vanlig Avantgarde, med P96 Sportspakke, kjøpt ny i Tyskland. ILS gjør jo at det finnes kamerastyring i frontruten. Aner ikke om det er forskjell på biler med/uten ILS.
Guest CLK55 AMG Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Jeg har ikke xenon lys, men jeg har DRL stripene nede i fanger, men ok! takk for godt svar, får ta meg en inn og utkjøring i garasjen med lyset avslukket i garasjen og se hva som skjer Det skal da være som følger: har du bryter på automatikk, så lyser kun DRL så lenge det er lyst nok. blir det mørkt ute / inn i tunnell o.l, så går hovedlys på og DRL ned til 30% har du lysbryter på, så lyser vel kun hovedlys uten DRL lampene. skal ikke ha noe å si om bil er 2010-2011-2012-2013 på dette. hvis bil ikke er lagt inn med automatisk kjørelys, så må vel dette gjøres i instrumentet først. (?? ) det er ikke mulig å sette på DRL og parklys sammen. dette gjelder da biler med xenon. hvordan det er med biler uten xenon, som da har 4 runde lykter i fanger ( DRL og tåkelys ) vet jeg ikke hvordan funker. Rune Hei Hadde glemt den utførelsen. det kom vel på 2013 modellen, at du kunne bestille led DRL uten å ha xenon. mulig det kan være noe "krøll" der iforhold til biler med xenon. men som du sier, kjør inn i garasjen. så finner du ut dette
MBDesign Posted July 22, 2013 Author Posted July 22, 2013 OK, med min flaks, så er det nok noe i det ja.... Jeg har ikke xenon lys, men jeg har DRL stripene nede i fanger, men ok! takk for godt svar, får ta meg en inn og utkjøring i garasjen med lyset avslukket i garasjen og se hva som skjer Det skal da være som følger: har du bryter på automatikk, så lyser kun DRL så lenge det er lyst nok. blir det mørkt ute / inn i tunnell o.l, så går hovedlys på og DRL ned til 30% har du lysbryter på, så lyser vel kun hovedlys uten DRL lampene. skal ikke ha noe å si om bil er 2010-2011-2012-2013 på dette. hvis bil ikke er lagt inn med automatisk kjørelys, så må vel dette gjøres i instrumentet først. (?? ) det er ikke mulig å sette på DRL og parklys sammen. dette gjelder da biler med xenon. hvordan det er med biler uten xenon, som da har 4 runde lykter i fanger ( DRL og tåkelys ) vet jeg ikke hvordan funker. Rune Hei Hadde glemt den utførelsen. det kom vel på 2013 modellen, at du kunne bestille led DRL uten å ha xenon. mulig det kan være noe "krøll" der iforhold til biler med xenon. men som du sier, kjør inn i garasjen. så finner du ut dette
Silberpfeil Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Snodig at man i det hele tatt får kjøpt 2013 e klasse uten xenon e.l
MBDesign Posted July 22, 2013 Author Posted July 22, 2013 Sant nok, men denne utgaven her sto ny i butikken, å hadde det jeg ville ha, men selvsagt ikke Xenon da vell og merke, men kunne ikke bare droppe bilen for dette , men nå skal det også sies at de nye ordinære lyktene som mercedes har på nyeste modellene sine er forholdsvis meget gode lysforhold på , men selvsagt! slår jo ikke Xenon. Snodig at man i det hele tatt får kjøpt 2013 e klasse uten xenon e.l
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now