Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Bilen min er en 1992 model MB S124 300TDT. Jeg hentet bilen i Br.sund i jan 2013 og har gjort en god del på den til nå, men langt fra færdig.

Bilen er gått ca 380'.

Jeg kan jo fortelle hva jeg har gjort med bilen til nå som jeg kommer på.

Har byttet;

-Alle dysespisser (Monark's)

-Byttet seterammen på førersete samt strammet opp sete

-Byttet bremsekraftforsterker

-Alle bremseslangene er byttet(Gamle var morknë)

-Hele bilen har fått ny olje, motor,gir,kardang,bremseveske,hydrolikkolje.

-Nye bremseklosser framme

-Ny stor frontmontert IC

-Ny STOR turbo, Hx40 Super

Framtidige planer;

-Grenrør fra KKD/Turbobanditten

-Justere dieselpumpe -> Dieselmeken

-Bygge om innsug - FERDIG

-Fjerne alle hydrolikkrør under til demperne bak- FERDIG

-Ny eksos 3/4"

-Bytte alle foringer,ledd og stag i understell (kjøpt inn) -FERDIG

-Eu godkjenne bilen

-Overhale girkasse (Bytte til manuell?)

-Ny diff

-Bytte fjærer (kjøpt inn) - FERDIG

-Bygge om til luftstyrte dempere bak (kjøpt inn) - FERDIG

Og det blir sikkert mer enn dette! :)

sLxWa.jpg

• Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hva er tanken med de der? Må man manuelt justere høyden etter lasten i bilen? Det ser ut som et billig alternativ hvis de originale begynner å skape seg, men hvordan er holdbarheten, og hvordan er det i bruk?

Posted

Hva er tanken med de der? Må man manuelt justere høyden etter lasten i bilen? Det ser ut som et billig alternativ hvis de originale begynner å skape seg, men hvordan er holdbarheten, og hvordan er det i bruk?

Har ikke fått montert disse på bilen enda, men skal være like bra, slipper vedlikehold og er et mye billigere alternativ enn å kjøpe originalt.

Usikker på holdbarheten tho.

Man kan heve/senke bilen ca 10cm med disse "Hijackers" demperne:-)

Posted

Fikk gjort litt idag:)

Pusset ned bærebruen foran, regalvanisert,lakkert og understellsspray. Nye foringer.

Nye dekk ankommet, 225/45-18 foran og 245/45 bak på AMG Felgene:)

UdWCg.jpg

ecsOo.jpg

FU0P.jpg

VUplY.jpg

Posted

245/45-18 bak ??

Har du testa om det får plass? 245/35-18 ville vært ca. riktig.

Har p.d.d 245/45-18 både fram og bak, god plass bake men subber litt i svingene framme, derfor jeg skal ha 225 fram:)

Posted

245/45-18 bak ??

Har du testa om det får plass? 245/35-18 ville vært ca. riktig.

Blir litt høyere bake også iløpet av helga forhåpentligvis, når jeg får byttet fjærer og støtdemperne :)

Posted

Gjort i dag den 27.07, Byttet fjærer og fjærputer foran, demontert støtdemperne bake, samt fjernet oljerør, hydrolikktanken fra motorrommet, blendet utgangen fra pumpen fra motor. Fikk ikke tid i dag til å montere fjærer/støtdempere bake, blir gjort i morgen:)

Bilder!

iTarv.jpg

vdqyI.jpg

jkuPq.jpg

sOH3r.jpg

4keza.jpg

7fZgH.jpg

Posted

har du asd? da må du ha den tanken og hydrolikkpumpa vist du vil at asd skal funke, for den olja går til asd'en og... :)

Hei:)

Har ikke ASD nei, Har ikke fjernet pumpen, kun blendet den utgangen som gikk opp til hydrolikktanken til demperan, mener den pumpa også er til servoen om jeg ikke tar feil? :)

Posted

Hvor kjøpte du Lesjøfors fjærene ?

Kjøpte dem hos en privat kar som hadde kondemnert bilen sin og ikke fikk bruk for dem.

Men han kjøpte dem hos Autoparts/Bil-xtra i Bodø mener jeg han sa.

Posted

har du asd? da må du ha den tanken og hydrolikkpumpa vist du vil at asd skal funke, for den olja går til asd'en og... :)

Har ikke ASD nei, Har ikke fjernet pumpen, kun blendet den utgangen som gikk opp til hydrolikktanken til demperan, mener den pumpa også er til servoen om jeg ikke tar feil? :)

riktig! :)

men da går det bra og blende hola :)

Posted

Jepp :))

Handlet inn eksos (Mangler 1stk lydpotte)

Fått montert fjærer bake og understellsbehandlet alt.

Demperne er ikke 100% Bolt-on. Må borre et hull i bruen til feste på dempern, men ellers så det ut til å passe veldig bra.

Fått satt inn innsuget, blendet den originale utgangen..

a2SBZ.jpg

6rJBs.jpg

BnvLj.jpg

yg6oj.jpg

JE6W.jpg

Posted

Nok en effektiv dag med skruing så lenge man har fri fra jobb:)

Borret hull i bruen begge sider å fått på plass demperne, understellsbehandla og litt småtteri;)

Bilen ble utrolig stiv og hard bake, langt ifra som før da den hoppet i hver lille homp i veien. prøvde å hoppe oppå hengerfeste og bilen gikk ned max 1-2cm ;)

Får se om ikke jeg tar ned eksosen i morgen og sveiser nytt om tiden strekker til.

Bilder:

LzywS.jpg

G7v3L.jpg

VfiB.jpg

Zhfn.jpg

dFpG.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...