Chrisrozinek Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Hei igjen. Har funnet ut av turbo'n på bilen min er så og si død. Det min lokale Mercedes forhandler trodde var en tett katalysator var en ødelagt turbo. Den har null ladetrykk og lekker eksos bak motorblokken(?) som jeg har aldrig opplevd før. Og når jeg kjørte hjemover nå så kjørte jeg den hardt,kickdown når jeg hadde mulighet til å gjøre det og tynet den sikkelig på E6. Det som overrasket meg at den ikke gikk i nødmodus. Kan kanskje være pga at vi hakket ut innmaten i katalysatoren. Det lekker ikke ut eksos rundt festene til turbo eller katt, men bak motorblokken. Gir jeg sikkelig gass med panseret oppe ser jeg det ryker opp. Noen som har opplevd dette før? Også jeg lurte på om noen vet hvor man kan få tak i ny turbo til en 1999 E klasse 200CDI for en litt rimligere penge? Setter stor pris på hvis noen kan hjelpe meg med dette Hilsen en frustrert østfolding.
Somme Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 vet ikke om dette er likt på 200, men på min 320cdi så gikk "varme element"? på veivhus ventilasjonen i stykker, da mistet jeg alt ladetrykk samt det buldra eksos\damp opp fra motorromet. Var vanskelig å finne feilen via diagnose da den slo ut på feil på egr, turbo osv på vanelige diagnosetestere. Men når vi fikk på star diagnose så fikk jeg beskjed om denne sensoren\varme elementet kostet 400kr for nytt kontra ny turbo til 13k
Chrisrozinek Posted July 20, 2013 Author Posted July 20, 2013 Hmmm, ja det må jeg få sjekket opp i! Takk for tipset
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now