Beckern Posted July 15, 2013 Posted July 15, 2013 Ser etter skiver og klosser foran på min W211 E200CDI eks taxi og Code 937 Taxi reinforcement package står bemerket på skivene foran (bare disse) Men ser jeg på alternativ på div nettbutikker med mål på skivene ser jeg ingen forskjell i målene mellom forsterkede og vanlige. Tenkte kanskje de skulle være tykkere f.eks men alle mål inkl slitegrense er de samme på alle skivene. Noen som vet hva forskjellene faktisk består i?
Sven Håkon Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 Jeg har også en 200CDI med taxipakke, men den eneste forskjellen jeg har funnet på bremsene er at de bakre har ventilerte skiver. De fremre er såvidt jeg vet like.
Beckern Posted July 16, 2013 Author Posted July 16, 2013 Jeg har også en 200CDI med taxipakke, men den eneste forskjellen jeg har funnet på bremsene er at de bakre har ventilerte skiver. De fremre er såvidt jeg vet like. Akkurat, jeg så vel et par steder at det var samme bremser bak som de større motor-alternativene >= E280 CDI. Disser er imidlertid nesten nye på min så det er bare foran jeg må ha nytt. Ser nå at bak har samme kode men der er også kalippere merket med same koden. Det er jo logisk når skiva blir ca 20mm tykkere. Da blir det nok bare standard skiver av anerkjent merke i stedet. Noen som forresten har noe å anbefale. Mange skiver merkes High Carbon. De er åpenbart hardere men har de andre korrosjonsegenskaper? Har hatt det for meg at mer karbon gir mer rust. Synes skiver svært ofte må byttes pga rust.
tommern57 Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 Skiver må skiftes i hytt og pine dersom man kjører pent og bare kosebremser. Eneste måten å unngå det på, er å ta ett par oppbremsinger fra 100-120 sånn hver andre uke. Og da mener jeg å bremse på tørr asfalt så du merker at ABS'en virker Med sånn vanlig bremsing som folk gjør, er bremseklossene bak knapt inntill. Høyere cabondel i stålet, vil vel gi mer rust, men det vil også under det fleste forhold gi bedre brems. Men det viktigste er vel kanskje at man har en combo av klosser og stål som matcher? Jeg har tidligere prøvd brembo sport, som er spesielle skiver som leveres med klosser fra ferodo. Det var helt topp, men kosta mer.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now