RamboEinar Posted July 14, 2013 Posted July 14, 2013 Hei! Har i det siste oppdaget en ulyd i bilen. Lyden kommer f.eks etter jeg bremser ned mot et skarpt kryss svinger og kjører ut fra krysset mens jeg svinger og drar på. Kan sikkert fremprovosere lyden på en parkeringsplass også om jeg står i ro og legger krafig over og drar på. Lyden kan beskrives som en slags rugling (som om du kjører på pungtert dekk) og varer i ca 1-2 sek før den er borte. Hører ingen ulyder elles når jeg kjører. Noen som har en anelse om hva som kan være galt? Er litt vanskelig og beskrive men får gjøre det beste ut av det. Bil: 88 300TE 4-matic manuell.
RamboEinar Posted July 15, 2013 Author Posted July 15, 2013 Tanken har slått meg.. Er jo logisk siden det skjer når jeg svinger osv. Så nyprs var ca 14000kr så må se meg etter brukt vil jeg tro, om det er det som er gåent da.
RuneT Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 Du beskriver det som en lyd. Drivaksel ville nok vibrere/riste mye også vil jeg tro. Hva med hjullager da? Hører du lyden samme om du svinger til venstre eller høyre?
RamboEinar Posted July 17, 2013 Author Posted July 17, 2013 Jeg vet hvordan løse felger og dårlig hjullager hørest ut, så det er det ikke Jeg er uti nordsjøen på jobb, så får ikke sett på det før jeg kommer hjem. Det rister ikke merkbart mye i bilen når lyden oppstår, men om det er drivakslingen kommer nokk ristingen etterhvert som den blir mer slitt regner jeg med.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now