Frode Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Hva er forskjellen mellom et MB motorfeste og et uoriginalt, er det noen som har noe formeining om hva som er best eller værst.Det samme gjelder pads(fjærputer) foringer etc, etc. Det jeg sliter med er at jeg får glimrende priser på Bosch(de vet jeg er bra) og andre uoriginale deler.Vi snakker her om over halv pris eller mer billigere en B&S....... Det blir litt vanskelig å velge når det er så mye billigere, men et koselig valg for min del.... Noen andre som har brukt uoriginale deler og er fornøyd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Jeg bruker Bosch i oljefilter (og har gjort det på alle andre biler også) - og er fornøyd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB_Andy Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Jeg bruker også mye uorginale deler. Det er jo pga at de fleste deler som MB har, faktisk stammer fra et annet fabrikat som feks. Bosch. Jeg ser ikke noe problem med dette, bortsett fra hvis bilen har en verkstedavtale med en MB-forhandler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Bosch vet jeg er bra og har brukt det konsekvent når det har vært mulig, grunnen er at de er hovedprodusent til MB på flere områder men får ikke selge med MB merket stemplet inn, selv om det er samme delen.Det jeg lurer på er når Mekonomen kan selge feks motorfester 500 kroner billigere enn B&S og det er per stk og villedende pris!!Er det samme type bare uten merke her og, det er ikke noe Kina greier som holder i et år så må jeg bytte igjen....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Når det gjelder foringer og slikt er jo lemförder, Boge og Febi det som brukes "originalt" Har kjøpt alle 3 typene og alt har det vært slipt vekk stjerne eller hatt MB part nr. Antagligvis blir mesteparten produsert på ett sted og solgt til andre underleverandører som putter det i sine esker. Om dette gjelder motorfester også aner jeg ikke. Kjøpte på autoteile i bergen til 230en og de fungerte ypperlig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 flott Eivind, det var egentlig akkuratt det svaret jeg var på jakt etter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts