Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fant dette under matten på passasjersiden, ser ut til at det ikke er koblet til - noen som kan fortelle hva dette er og hva jeg bør (og ikke bør) gjøre med dette...

2013-07-12212422_zpsbccd36ab.jpg

Er det bare å plugge kontaktene i og dukke om det smeller, eller tute å kjøre som om ikke noe er feil. Bilen viser ingen tegn til at noe er feil ved bruk, og jag har ikke aning om hvor lenge dette har vært slik.

Posted

Finner du noe delenummer på det som indikerer at det har noe med airbag å gjøre? Becker er vel først og fremst kjent for bilstereo, men pluggene er vel litt merkelige for å tilhøre en forsterker elns.

Har du sett på datakortet om den er levert med airbag originalt? Lyser ABS-lampa når du har nøkkelen på 2? Har ikke sett noe slikt på min 230E. Riktignok uten airbag men med beltestrammere

Posted

Dette satt under et lokk i brønnen, med en tydelig advarsel om at bilen er utstyrt med Airbag (sjåførsiden i rattet) og beltestrammere, og at man ikke bør pille på dette på egen hånd.

Er airbag i rattet ja..

Posted

Finner du noe delenummer på det som indikerer at det har noe med airbag å gjøre? Becker er vel først og fremst kjent for bilstereo, men pluggene er vel litt merkelige for å tilhøre en forsterker elns.

Har du sett på datakortet om den er levert med airbag originalt? Lyser ABS-lampa når du har nøkkelen på 2? Har ikke sett noe slikt på min 230E. Riktignok uten airbag men med beltestrammere

Ja, lampa lyser med nøkkelen i pos 2.

Ja, det er airbag originalt

Kan dette være "bevegelses sensoren" ... Litt skepp til å bare plugge kontaktene i (de ser veldig Mercedes ut) sånn uten videre....

Posted

Jeg gjetter på at det er alarm. Har vel vært endel trøbbel med disse originale og mange har koblet dem fra.

Se om du finner igjen ledningsfargene på boksen øverst til venstre i skjema her:

http://autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1991/300E/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/3805.pdf

Den røde kontakten er for testing av SRS/beltestrammerne, se skjema her:

http://autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1991/300E/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/3842.pdf

Selve kontrollboksen for SRS sitter foran girspaken på tunnellen.

Posted

Litt mer info, uten at jeg blir så mye klokere av den grunn..

På boksen står det

Mercedes-Benz

124 820 12 26

BAW 844 Z 0004

Gepruft

Becker Autoradio

Becker_zps3c1665ea.jpg

Har googlet nummeret, og det nærmeste jeg kommer er at dette er en Becker Auto alarm styreenhet...

Altså, børe den kanskje bare ligge frakoblet, med mindre noen kan gi klart svar..

Posted

Har du el vinduer på bilen? Vil tro denne styrer de! Når du trykker dobbelt ned så skal vinduet gå ned automatisk! Eller når du låser døra og holder nøkkelen igjen, så vil eventuelle vinduer gå opp igjen og det samme på soltak! Er ikke sikkert, med kanskje :D

Posted

Boksen er frakoblet...

Likevel:

El vinduer funker

El soltak funker

Radio funker

Beltevarsler i taket funker

Låsing av dører funker

Alarm er død :) (uten at jeg vet hvordan den skulle ha fungert)

Posted

Boksen er frakoblet...

Likevel:

El vinduer funker

El soltak funker

Radio funker

Beltevarsler i taket funker

Låsing av dører funker

Alarm er død :) (uten at jeg vet hvordan den skulle ha fungert)

OK! Prøv å rulle ned et vindue og lås døra med nøkkel, og hold nøkkelen i låse posisjon og se om den går opp!

Posted

Will do..

Men, hva er det verste som kan skje om jeg plugger dette til ?

Hvis alarmen går, hvordan i all verdens slås den av?

Posted

Will do..

Men, hva er det verste som kan skje om jeg plugger dette til ?

Hvis alarmen går, hvordan i all verdens slås den av?

Bare å dra ut ledningen igjen? :D :D

Men ha en ekstra nøkkel i lomma, i tilfelle :)

Posted

Når jeg tenker, kan det bare være alarmen til den originale radioen i bilen da den var ny??

Se om du kan finne VIN nr og søke hva bilen kom med av utstyr....

Hvis jeg var deg så hadde jeg prøvd å se hvor ledningene fører hen😀😀

Posted

Pinnetallet i pluggene ser ut til å stemme med skjemaet jeg pekte på.

Må da være fort gjort å sjekke at fargekodene på ledningen stemmer?

Posted

Boksen er styreenhet for alarm.

Hvis du ikke savner den originale alarmen veldig, så bare legg gulvmatta tilbake og tenk på noe annet.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...