Wicky Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 Må bytte motor i e klassen...fuelrail har sprekt, to dyser røk og det er koks etc i hele motoren...BOS skal ha 12700kr for å fikse skaden...og det kan bli mer sier dem... Så han sa også "ja jeg hadde kanskje bytta motor ja...er nok noe billigere...." Så spørsmålet er...Hvor skaffer jeg motor? Er det noen som kan reparere motoren billigere enn 12700kr i Oslo området?
Kenneth Sivertsen Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 www.bildelsbasen.se kan du sjekke for motor.
Wicky Posted July 9, 2013 Author Posted July 9, 2013 Takk for svar! Men ser at de fleste motorene koster 15k og oppover... Er det ingen billigere bra verksteder i Oslo området som kan påta seg en slik jobb for under 8k? Litt trist å bruke 13tusen plusspluss på bilen når man egentlig skal selge den...
Jøran89 Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 Trist at motoren røk, men 13 lapper er ikke noe å henge med leppa for. Er jo "bare" en stor service++ hos BOS det.
Kenneth Sivertsen Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 Å få en motor og jobb utført for 8k har jeg lite trua på. . Har du sjekket på finn.no om det er noen motorer der da?
Beckern Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 Nye dyser koster 4k stk (eks mva?) så der er nok hovedkostnaden. Se om du kan finne biligere dyser evt fuel rail (det er ikke bare returledningen med platclips som har røket da?. Den ryker som regel i forbindelse med demontering og den koster en tusing den også.) På meg høres det ut som du har 9k i deler, litt verkstedmateriell og en del arbeid med rengjøring av koks. Dersom du kjøper brukte dyser må "serienummer" på dysen kunne leses av for å kodes inn i hjernen (i det minste må de det på face lift) Lykke til, og sjekk under dekslene hver gang du tar en kikk under panseret for olje sjekk eller påfylling av spylevæske. Det kan fort lønne seg.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now