Guest E Kristoffersen Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 Har sett innlegg der noen spør om denne er mulig å skifte. Den er det. Platen ruster etter hvert og blir stygg å se på. Platen kan byttes og kjøpes seperat for ca 170 kr hos BOS eller for 120 hos Autoroyal. Delenummer er A2117420130. Platen er kun limt til gummi under. Jeg har skiftet platen i dag. Brukte lim fra Biltema og håper den vil sitte. EK
Guest E Kristoffersen Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 Har sett innlegg der noen spør om denne er mulig å skifte. Den er det. Platen ruster etter hvert og blir stygg å se på. Platen kan byttes og kjøpes seperat for ca 170 kr hos BOS eller for 120 hos Autoroyal. Delenummer er A2117420130. Platen er kun limt til gummi under. Jeg har skiftet platen i dag. Brukte lim fra Biltema og håper den vil sitte. EK Platen er på bakluken (stasjonsvogn). Liten halvmåneformet metallplate. NB! I originalesken er den pakket i noe som ser ut som en pose. Det er ikke en pose kun en "hylse" av plast som gjør at det er lett å miste den nye delen på bakken. Det er surt å sette hakk i lakken på en ny del som lager ny rust for fort. EK
Gujoni Posted July 28, 2013 Posted July 28, 2013 Byttet på min i helga. 109,- sek. Festet med dobbeltsidig tape. Synd den ikke følger buen på bakruten. Må ta den av og bøye den Svakt ettersom den løfter seg litt i endene. Ellers en kurant jobb.
Guest gjest Posted September 19, 2013 Posted September 19, 2013 Hei, hvordan fikk dere av den platen? Måtte dere skru ut viskemotoren?
Gujoni Posted October 15, 2013 Posted October 15, 2013 Trenger bare å skru av pusserarmen med 13 mm. fastnøkkel. Drar så ut armen slik at den står ut fra ruten og bikker forsiktig i lengderetningen på bilen for å få den løs. Husk at den må stå i parkeringsstilling slik at man får den på riktig.
Guest E Kristoffersen Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Trenger bare å skru av pusserarmen med 13 mm. fastnøkkel. Drar så ut armen slik at den står ut fra ruten og bikker forsiktig i lengderetningen på bilen for å få den løs. Husk at den må stå i parkeringsstilling slik at man får den på riktig. Min var så løs at det holdt bare å pille litt på den med neglene før den slapp. Den er som sagt bare limt fast til gummi (ikke glass). Prøv å bende den forsiktig løs med en plastspatel fra undersiden. Ikke bruk skrutrekker (blir så lett skade av det). EK
500AMM Posted November 18, 2013 Posted November 18, 2013 Hei. Jeg er i samma situasjon. Hvilken funskjon har den plata? Den nye plata har vel like elendig kvalitet, så mitt spørsmål er om det blir skjemmende å ikke ha den plata der? -a-
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now