Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann! er ny her på forumet og håper på å få hjelp til et par spørsmål. Har kjøpt meg en 1982 MB se 280 som er godkjennt ombygd til se 500. Forige eier sa at det stod en 560 motor i den nå, men det har jeg ikke fått bekreftet selv enda.

Problemet med bilen er at den ikke går i gir. Oljenivå på automatkasse og motor er der det skal være. Det skjer absolutt ingenting når man prøver å sette den i gir (R, D, S eller L). Hvis jeg gir gass, Uavhengig hvordan gir jeg har i, så er det akkurat sånn som at bilen "hvil" framover.(rører seg kanskje 2cm) Jeg hadde bilen stående på bukker her om dagen å da tenkte jeg at jeg skulle prøve å starte å se om den gikk i gir da. Og det gjorde den. Så den girer uten motstand. Den girer ikke "fint", litt hardt. Noen som har en ide hva det kan være? er kassa bare å hive eller kanskje noe å redde? Har sett litt over div. vakuumslanger osv. men finne lite feil.

Mvh hagalien.

Posted

Det første jeg tenker er å sjekke under bilen mens den står på bukker bak. Det er mange som har feilsøkt på kasser, men etterhvert har finni en gåen drivaksel bak.

Posted

tenker du da på mellomaksling? den tror jeg skal være i orden, men kan sjekke den. Litt rart om den sku være av, hjulene å alt snurrer fint med hekken i luften :)

Men det er bare å komme med flere forslag til ting jeg kan se over. blir glad for alle svar :)

Guest janrune
Posted

ok. alt av aksler og diff er i orden. er begynt å ta ut kassa nå. noen som kan fortelle meg om det er noen kasser som er lik 302 kassa?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...