Tobbe Posted July 8, 2013 Posted July 8, 2013 Min W211 har autolock ved hastighet over 10 km/t eller deromkring. Noen som vet hvordan jeg kan ta vekk denne funksjonen?
Gujoni Posted July 8, 2013 Posted July 8, 2013 Mener å huske at jeg fjernet funksjonen ved å enten holde bryteren noen sekunder i låse eller åpne stilling.
Marevan Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 Autolock reddet meg i å bli ranet for ikke mange dagene siden. To duster spratt frem og forsøkte å rive opp dørene. De så relativt overrasket ut da alt var låst. Jeg takket de tyske ingeniørene to tre ganger på vei hjem:)
Tobbe Posted July 9, 2013 Author Posted July 9, 2013 Har letet gjennom menyen uten at jeg ble noe klokere. Fant en prosedyre på You tube som ikke funket på min bil. Var noe med å trykke 3 x reset knapp med nøkkel i posisjon 1. Deretter nøkkel i posisjon 2 for så å holde innerste knapp på nøkkel i 10 sek. Som sagt det fungerte ikke. Skal prøve på dette så Gujoni skisserer. Forsøkt ranet, herregud det er ingenting som forundrer meg i dette landet lenger, i Oslo eller? Bor i by med litt mindre forhold jeg og synes at autolock er litt overkill. Føler nærmest det er et hvelv som låses når autolock aktiviseres, voldsom kraft. Sikker noen som flirer nå men det reduserer jo slitasje og risikoen for styringen eller at låsene går i stykker med redusert bruk.
Rolf Åge Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 På min 08 mod er det sån: Blad til settings med meny tastane, bruk pil opp/ned til du finn menyen på bilde 2. Trykk +eller- til du kjem til vehicle, deretter blar du med piltastane til du kjem til automatic door locking. Velg off med -tasten
Tobbe Posted July 9, 2013 Author Posted July 9, 2013 Din 08 model er nok endel nyere enn min fra 03 men dette skal jeg prøve. Sitter på en flyplass på vei hjem men i helga blir det storservice, skifter alt som er av oljer/filter/kjølevann. Takk for hjelpen.
Marevan Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 De to som prøvde å brå-røske opp dørene mine gjorde det i Fredrikstad, så det er ikke bare i Oslo man har gærninger. Med 211 så kan det være greit å stoppe fulle folk som tror du er taxi også Låsene har nå fungert i 340k km, så jeg tror ikke de blir nevneverdig slitt av den autolocken:)
Rolf Åge Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 Din 08 model er nok endel nyere enn min fra 03 men dette skal jeg prøve. Sitter på en flyplass på vei hjem men i helga blir det storservice, skifter alt som er av oljer/filter/kjølevann. Takk for hjelpen. Heil likt på fruens 04 mod 211:)
FrodeS Posted July 9, 2013 Posted July 9, 2013 Heil likt på fruens 04 mod 211:) ... og vår. Jeg har skrudd av autolock, siden låsekassene har litt tvilsomt rykte. Det vil jo "minst" doble antallet opp- og igjenlåsinger. Dessuten gremmes jeg av lyden, den høres så ... billig ut.
Arne Henriksen Posted July 10, 2013 Posted July 10, 2013 ... Dessuten gremmes jeg av lyden, den høres så ... billig ut. Åh - har dere sånt elektrisk tull?
Tobbe Posted July 20, 2013 Author Posted July 20, 2013 På min 08 mod er det sån: Blad til settings med meny tastane, bruk pil opp/ned til du finn menyen på bilde 2. Trykk +eller- til du kjem til vehicle, deretter blar du med piltastane til du kjem til automatic door locking. Velg off med -tasten Ikke noe tull med den prosedyren RÅ. Funket 100% på min gamle 2003. Digg å bli kvitt AL.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now