Geggi Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Det er ikke noe helt konkret fasitsvar på dette, men fikk følgende svar fra BOS som var i tråd med det jeg trodde også: ca. 3 år og max. 90.000 km. Jeg har ingen planer om å bytte ennå, og vil hvertfall kjøre kjerra ut garantitiden på 3 år så får vi se. Ting som at nye modeller kommer på markedet vil jo også spille inn da gamle modeller som oftest faller fortere i pris da. Noen med erfaringer? Quote
Olav Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Mye som spiller inn her, bl.a kjørelengde. Jeg har erfaring fra drosjemarkedet, og i mange tilfeller var det lønnsomt å bytte etter 2 år. Da var verditapet mindre, selv om man måtte inn igjen med 1/3 av refusjonen. En bil som har gått 200 000 er mere attraktiv på markedet enn en som har rundet 300. For privatpersoner med ca 20000 km i året vil jeg tro at 3-4 år er gunstigst, og samtidig ikke vente for lenge etter at det har vært modellskifte. I ditt tilfelle vil jeg tippe at det er gunstig å bytte når W 212 kommer i handelen. Quote
Geggi Posted April 20, 2006 Author Posted April 20, 2006 Hehe, gunstig for kjøper ja. 212 kommer i 2009? Da blir det vel noe annet enn E på meg for tviler på at jeg har samvittighet (økonomisk) til å kjøpe ny en gang til selv om det er kjekt med ny bil og spesielt ny modell, men da får en samtidig barnesykdommene..... Blir muligens M da? Quote
Olav Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Blir muligens M da? Slett ikke dumt. I 2008 er fortsatt lansering av 212 litt frem i tid, og 211 er en "moderne" bil. Samtidig har M-klassen gått noen år, og kanskje fått en facelift. :D/ Du får en utprøvd (og oppgradert) bil, og forhåpentligvis en god innbyttepris. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.