Geggi Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Det er ikke noe helt konkret fasitsvar på dette, men fikk følgende svar fra BOS som var i tråd med det jeg trodde også: ca. 3 år og max. 90.000 km. Jeg har ingen planer om å bytte ennå, og vil hvertfall kjøre kjerra ut garantitiden på 3 år så får vi se. Ting som at nye modeller kommer på markedet vil jo også spille inn da gamle modeller som oftest faller fortere i pris da. Noen med erfaringer? Quote
Olav Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Mye som spiller inn her, bl.a kjørelengde. Jeg har erfaring fra drosjemarkedet, og i mange tilfeller var det lønnsomt å bytte etter 2 år. Da var verditapet mindre, selv om man måtte inn igjen med 1/3 av refusjonen. En bil som har gått 200 000 er mere attraktiv på markedet enn en som har rundet 300. For privatpersoner med ca 20000 km i året vil jeg tro at 3-4 år er gunstigst, og samtidig ikke vente for lenge etter at det har vært modellskifte. I ditt tilfelle vil jeg tippe at det er gunstig å bytte når W 212 kommer i handelen. Quote
Geggi Posted April 20, 2006 Author Posted April 20, 2006 Hehe, gunstig for kjøper ja. 212 kommer i 2009? Da blir det vel noe annet enn E på meg for tviler på at jeg har samvittighet (økonomisk) til å kjøpe ny en gang til selv om det er kjekt med ny bil og spesielt ny modell, men da får en samtidig barnesykdommene..... Blir muligens M da? Quote
Olav Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Blir muligens M da? Slett ikke dumt. I 2008 er fortsatt lansering av 212 litt frem i tid, og 211 er en "moderne" bil. Samtidig har M-klassen gått noen år, og kanskje fått en facelift. :D/ Du får en utprøvd (og oppgradert) bil, og forhåpentligvis en god innbyttepris. Quote
Recommended Posts