Mr. Nygård Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 Hjulvinkelkveld 8. mai Dag: Mandag 8. mai Kl: 19:00 Sted: Klubbhuset i Noredalen 188 Klubbkvelden den 8. mai vil det være fokus på vurdering av hjulvinkler nå som de aller fleste har fått på sommerdekkene sine. Nå er det endelig bedre plass i lokalet for å trille inn biler, og vår eminente ekspert Bernt Skadberg skal vise oss hvordan man kan sjekke hjulvinklene sine ved hjelp av et flatt underlag, vater og hyssing. Quote
Hauk Posted April 19, 2006 Posted April 19, 2006 Høres flott ut. Får sjekke timeplanene her i huset. Må kanskje ta med dattera mi på tre år. Quote
bska Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Hekkan og... - he he.... han der MrT er passe frekk å booke meg uten at jeg vet en dritt selv.... Har ikke helt kontroll på tida mi for øyeblikket, men skal forsøke å få dette til. Trenger noen som kan stille med 'demo' bil med målepapirer, anyone ? (nei vi skal ikke justere..., bare måle) Quote
Mr. Nygård Posted April 20, 2006 Author Posted April 20, 2006 Hekkan og... - he he.... han der MrT er passe frekk å booke meg uten at jeg vet en dritt selv.... Har ikke helt kontroll på tida mi for øyeblikket, men skal forsøke å få dette til. Trenger noen som kan stille med 'demo' bil med målepapirer, anyone ? (nei vi skal ikke justere..., bare måle) he he ?? Sitat bska: "bare sett opp et tidspunkt, så skal vi få det til..." Enig at jeg var noe kjapp, men info - skrivet måtte ut, og da satt vi en dato som formannen syntes passe... Quote
bska Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 no hard feelings (det vet du jo.....) Stå på du Thomas! - du gjør en hekkans goe jobb Quote
Geggi Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Stå på du Thomas! - du gjør en hekkans goe jobb Uten tvil! Quote
Frode Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Jeg har kanskje vært på kontroll før den tid, i så fall kan sikkert jeg stille med målebrev og kjerre... Quote
bska Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Flott det Frode, Håper det går an å legge en vater inntil de nye fellane dine då..... Quote
Frode Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Då var felgene på og hjulstillingskontroll bestilt til søndag ettermiddag... Skal være med selv og se hva de gjør og få litt info som jeg med glede deler med medlemmene i MBE... :D/ Skal og huske målebrev. Håper mange kan stille og at Bernt har klar hyssing og vater, slik at vi alle kan ta hjulstillingskontroll selv etter kurset..!!.. Quote
Frode Posted May 8, 2006 Posted May 8, 2006 Da er hjulvinklene justert med et nytt vidunderlig laser apparat... Har fått justert alt slik jeg selv vil, og etter MB Spec slik at nå skal bilen være 100% på hjulvinklene ihvertfall... Vi brukte vel 2 timer i går kveld, tok 45 min bare å rigge opp bilen med klemmer og målere på hjula.... Måtte ned med bunnplata under motoren og heve eksosen pga at måleren som måler på tvers av bilen ikke klarte å lese hverandre..... Men vi fikk det til etter at disse tingene var rettet på. Har printet ut måleprotokoll og tar noen kopier til i kveld slik at folk kan følge med når det blir forklart hva, hvor og hvordan..... Håper på godt oppmøte og at gulvet i Noredalen er i vater... Quote
Frode Posted May 8, 2006 Posted May 8, 2006 Lærte vanvittig mye i går om hjulvinkler og måten disse justeres på, det var utrolig gøy...... skal nok få lært dere andre også en ting og to..... Så møt opp i kveld i Noredalen kl 1900 til en informativ aften.... Quote
Mr. Nygård Posted May 9, 2006 Author Posted May 9, 2006 Takker Bernt for en informativ og god kveld om hjulvinkler o.l. Med hjelp av hyssing, skyvelære og vater viser det seg at man kommer ganske nærme fasiten. Synd det ikke var flere som viste interessen for denne kvelden, men kanskje været var for fint ? Uansett, vi planlegger flere kunnskapskvelder, men nå må vel de fleste gjøre siste innsats for å bli ferdig til Gol. (inkludert undertegnede).... Quote
bska Posted November 5, 2007 Posted November 5, 2007 Da er vi i ferd med å forlate hyssing, tape stadiet - nå er EVO2 av "hjul vinkel" verktøy i produksjon Den lokale sjefs høvdingen trommer nok sammen alle busemennene til ett offer rundt kaffetrakteren i Noredalen en eller annen gang..... Quote
George Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 kjempe flott! vet ikke når vi får lagt en dato, desember er vel en relativt travel måned for de fleste? skal vi ta det i det nye året? Quote
bska Posted January 1, 2008 Posted January 1, 2008 @George skadbergWORKS er forsåvidt klar til hjulvinkel-kveld når menigheten måtte ønske... ....muligens litt praktisk å vente til etter påske? høres kanskje ut som om det er lenge til, men den er visstnok tidlig i år. ? Quote
George Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 høres flott ut! nå ble januar ganske booket siden MBKN inviterte oss til BOS, men vi skal få det til påsken er slutten av mars, 22 mars sånn ca. skal vi satse på en mandag i april? Quote
bska Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 du mener vel mandag 31 mars ? jadda, vi kan sette opp den mandagen Quote
George Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 ja temakveld den 31. mars ja? da sier vi det slik Quote
Frode Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Blir dette i garasjen til Bernt eller trenger vi bukk slik at alt foregår i Noredalen.?? Quote
Frode Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Glem det.....hadde ikke fått morgenkaffen før jeg skrev det innlegget.... Quote
bska Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Noredalen ja - ....og det var visst din bil vi skal føkke opp Quote
Recommended Posts