Guest mirzam Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Noen erfaringer med dette ? Byttet nettopp olje fra en shell stasjon ( brukte shell ultra ) og siden har det bare vært problemer, men hva skyldes dette ? Motoren er litt ujevn ved kald start, bilen kjører greit opp til 80km/t men etter det virker det som om den ikek vil kjøre raskere uansett hvor mye jeg trykker på pedalen, daffer heller litt av. byttet plugger og da ble det litt bedre, men fortsatt ikek bra, samtidig satte jeg på 18" felger, 245 breie både forran og bak. Blir det kanskje litt for mye for bilen. Fylte også på bensin fra SMART, og alle problemene dukket opp samtidig, så jeg vet ikke hva som kan være galt her. Noen ideer, før jeg kjører den til verksted. Jo også prøvde jeg jo naturligvis å ta ned taket på bilen, og det ville heller ikke la seg gjøre. først lyser knappen rød, for så å blinke sakte. taket har vært lukket i 5 mnd som vinteren har vart og ikke prøvd den ut i det hele tatt. alle sikringer er i orden. NOen ideer? Plus er det noen som kan anbefale noen ikke så dyre verksteder i Oslo ? PS! Oljen ble byttet for 2 dager siden. Skikkelig oppgitt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Dette her må nok noen andre svare på, men en ting er sikkert. Det har ingenting med at dekkene dine er brede osv. Ett lite tips som er går litt utenom temaet her,det lønner seg ikke å ha taket oppe i flere måneder i strekk uten å kjøre den ned en gang i blant. Trekket setter seg/stivner og har lettere for å sprekke. Denne leveregelen ble i allefall anbefalt for en del år tilbake, kanskje det er noe annet trekk som brukes på CLK'en... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Jeg har en C180 som jeg også har 245 på. Riktignok bare bak, men merket forskjell på både på drag og forbruk. Så har du en CLK200 uten kompressor så ligger noe av forklaringen der, men ikke hele. Har du større motor kan du utelukke dekkene. Jeg ville først ha tatt en tur til Løren Autoservice i Lørenvangen i Oslo, og snakket med Christer (svenske). Han er dyktig til å gi diagnoser på motor. Når det gjelder Cab'en har vel den heller lite med bensintype og olje å gjøre. Til den har du alltids en ute i Oppegård som kaller seg Mattis, som kan se på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirzam Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Var nettopp hos AutoMek på galgeberg. Han sa at luft regulatoren er defekt Kostet visst 4000,- ferdig installert. NOen som vet hvor jeg kan få tak i billigeree. Jeg har hatt 235 på forhjula før. og det har gått bra, så 245 bør ikke være et så utrolig stort problem. Har du kontakt informasjonen til han "Mattis". Fikk beskjed fra mek. at det kunne være noen micro brytere som var ødelagt. PS! Trekket ble sjekket, den er i orden, tok den ned manuelt. Men har betalt så mye utgifter denne måneden at nå tar jeg ting litt med ro til lommeboka er fyllt igjen. NOen som vet hvor jeg får tak i en billig luft regulator ? Evt. er det mulig å få disse reparert? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest syljua Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Hei, Dette er hva en annen fikk til på ett annet forum; http://www.mercefreaken.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3977 Vasking av den kan løse det (ihvertfall utsette) mvh,syljuaW140 1998 S320 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Mathisen Bilelektro: tlf 66993043 Mattis kan skaffe deg luft regulator eller hva den komponenten egentlig heter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirzam Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Tar den med og tar en skikkelig omgang med rengjøring av den! Så fungerer det så fungerer det, ellers får jeg bare ta bussen til jobben og få kjøpt en ny en. Tror det er bare en omgang med rens som trengs ihvertfall nå. Så får jeg byttet den ut. Takker så meget for svar og hjelp her. Fant linken til andre MB dele importører. så nå slipper jeg å dra til BOS hele tiden, Kostet 508,- + mva for 4 plugger. Syntes det var vel litt for mye... Det er dog rart vil jeg si at luft menge måleren ryker på en bil som er bare kjørt 75000 km og 5 år gammal. Skal gå innom verkstedet der de byttet luft filteret og oljen. Fordi det bare har vært problemer etter det. aldri hatt noe å sette fingeren på før det. Fikk vite i dag at topp pakningen hadde ryki også. Og at det var satt i litte granne for mye olje i motoren! F...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Kostet 508' date='- + mva for 4 plugger. Syntes det var vel litt for mye...[/quote'] Det er platinaplugger og de koster rundt en hundrings uansett hvor du kjøper hen dessverre. Kunne kanskje ha spart en 50-60 kroner om du hadde kjøpt et annet sted. Men med så mange forskjellige plugger ute på markedet synes jeg at det er en ting man helst kjøper hos BOS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirzam Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 MAS ble byttet hos Løren Auto, kjempe greie karer, anbefales for de som skal ha service på bilen. Behjelplige og greie mennesker, bilen kjører så det holder nå. et par små ting som dukket opp som må gjøres om, og cab elektronikk bryterne må byttes i den manuelle åpnings mekanismen forhåpentligvis da har jeg en cab som fungerer. Holder dere oppdatert på hva som skjer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.