Jump to content

Billig pendlebil

Recommended Posts

Guest stig1
Posted
Nå har vel disse en tendens til å ruste litt her og der... ? Og du finner sikkert slik moro på denne også' date=' til den prisen! Men så lenge det ikke er noe vitalt, så kunne jeg også være interessert - som en bil nr. 2. Har tvillinger og sedanen er jo ikke akkurat noen flyttebil, selv med skiboks. Kunne hatt grombilen for meg sjøl - satt barnesetene i denne!

Viktig; god sikkerhet jfr. bilens alder!![/quote']

helt enig, sett familien i den eldste og minst sikre bilen, og håp at det går bra, jeg for min del setter helst kone og unge i den sikreste

Det må vel bli E-klassen det da?? Neida, her hjemme har det vært praktisert at fruen har den nyeste/tryggeste. Best sånn.

godt å høre, ble litt engstlig, det finnes nok av menn som putter kone og unger i den dårligste bilen, mens far kjører det nyeste og sikreste fram og tilbake fra jobb. skulle først uhellet være ute så er det godt å tenke jeg er glad for, istedet for jeg skulle ha gjort

Guest amorino
Posted

Hmmm... det var vel ikke slik ment, da!? Det jeg mente å si var at w124 var veldig sikker for sin tid! Så enkelt var det! Mine barn vil alltid få sitte så trygt som mulig!

Posted
godt å høre' date=' ble litt engstlig, det finnes nok av menn som putter kone og unger i den dårligste bilen, mens far kjører det nyeste og sikreste fram og tilbake fra jobb. skulle først uhellet være ute så er det godt å tenke jeg er glad for, istedet for jeg skulle ha gjort[/quote']

Jeg lar kona få kjøre det hun vil jeg. Hun fikk bildrømmen oppfylt da jeg kjøpte en '95 Carina E 1,6 XLi stv til henne. Har flere ganger utlyst ideen om å kjøpe en '94 '95 E250D som er drosjekjørt til meg og overlatt 180'en til henne, men har ikke akkurat fått gehør for det. Hun liker ikke å kjøre Mercedes, men er toyotafan på sin hals. Selv har jeg 14 mil tur/retur jobb, mens kona har 5 km inkl barnhage (hun jobber i barnehagen til sønnen vår). Skal jeg liksom føle meg råtten pga det? Er ikke jeg verdt like mye? Er ikke jeg glad i min kone og midt barn? Jeg bare spør!!

Posted

Visste jeg det ikke, du går rundt og drømmer om diesel du også :D

Såpass "egoistisk" må det gå ann å være, uten at jeg syns det er egoistisk i det hele tatt. Kjedelig for familien din om du kjører det i hjel i en gammal haug også.

Når kona i tillegg har fått en helt grei bil som hun er godt fornøyd med, burde det da ikke være noen grunn til å forandre på noe.

Hadde distansene være omvendt er jeg ganske sikker på at det er mor som hadde fått den dyreste bilen.

Posted

Visste jeg det ikke, du går rundt og drømmer om diesel du også :D

Såpass "egoistisk" må det gå ann å være, uten at jeg syns det er egoistisk i det hele tatt. Kjedelig for familien din om du kjører det i hjel i en gammal haug også.

Når kona i tillegg har fått en helt grei bil som hun er godt fornøyd med, burde det da ikke være noen grunn til å forandre på noe.

Hadde distansene være omvendt er jeg ganske sikker på at det er mor som hadde fått den dyreste bilen.

Diesel funker til mye, som pendlebil, arbeidsbil og som traktor :wink: Som entusiastbil synes jeg ikke at det funker. Men det er meg da :oops:

Ellers takk for sympatien med meg :) Og du har helt rett, fruen hadde ikke hatt carian til og fra jobb om avstanden var omvendt. Da hadde nok jeg hatt en gammal 124 eller 201 og hu hadde farta rundt i en splitter ny Avensis :lol:

Guest amorino
Posted

Din C-klasse er vel en av de bilene som kommer dårligst ut av EURO Ncap sine kollisjonstester - jfr. dagens Dagbladet (papirutgaven s. 22-23). :?

Posted
Din C-klasse er vel en av de bilene som kommer dårligst ut av EURO Ncap sine kollisjonstester - jfr. dagens Dagbladet (papirutgaven s. 22-23). :?

Sammenlignet med?

Vet at det ikke er den sikreste bilen i klassen, men at den er dårligst av alle i sin klasse har vondt for å tro!

Men da kjører vel kona den sikreste bilen da :D

Posted

Det skjedde vel endel forandringer i 2000/2001 på de fleste Tyske biler da kupeen ble en form for sikker sone slik at det ikke ble deformert noe inni bilen, at pedaler ble stående på samme plassen og at rattet ble stående.

Det er kun slike biler som får 5 stjerner i N-cap men det er ikke dermed sagt at 124/201/202 er farlige men det er mye sikrere å eie bil som er laget etter 2001... :roll:

Så en slik test på Top Gear her om dagen der flere av de store bilene falt igjennom, slik som Range Rover, der ville en brukket beina og diverse pga at pedalene kom mot deg under kollisjon.... :shock:

Toyota Yaris var en mye sikrere bil enn Range Rover under kollisjon, men jeg tror fortsatt jeg ville ha sittet i Range Roveren hvis de to hadde møtt hverandre i kollisjon..... :roll:

Guest Espen
Posted
http://www.folksam.se/forskning/trafik/sakra_bilar/2003/bilListaStorlek.htm

Ikke så utrygg som ncap skal ha det til... faktisk like bra som 124...

Moralen er vel at man finner alltids en test som sier det en selv ønsker :wink:

Interessant fremstilling. Bilen min er like sikker som en BMW 5-serie opp til -03, og tryggere enn masse annet. Men hvordan går disse testene frem? Alle skjønner at jo større bil, jo tryggere, i hvertfall hvis du dunker borti en mindre....For på fremstillingen er alle storbilene med unntak av Opel Omega og Peugeot 605 over gjennomsnittet. Uansett alder. Trenger ikke tester for å forstå det. Du vil aldri få en småbil til å komme over middels da på tester...Trodde testene hadde en litt mer isolert del hvor det ble sammenlignet med andre biler i samme segment...

Posted
http://www.folksam.se/forskning/trafik/sakra_bilar/2003/bilListaStorlek.htm

Ikke så utrygg som ncap skal ha det til... faktisk like bra som 124...

Moralen er vel at man finner alltids en test som sier det en selv ønsker :wink:

Interessant fremstilling. Bilen min er like sikker som en BMW 5-serie opp til -03' date=' og tryggere enn masse annet. Men hvordan går disse testene frem? Alle skjønner at jo større bil, jo tryggere, i hvertfall hvis du dunker borti en mindre....For på fremstillingen er alle storbilene med unntak av Opel Omega og Peugeot 605 over gjennomsnittet. Uansett alder. Trenger ikke tester for å forstå det. Du vil aldri få en småbil til å komme over middels da på tester...Trodde testene hadde en litt mer isolert del hvor det ble sammenlignet med andre biler i samme segment...[/quote']

Dette er av den mer brutale form for testing. Det opplysninger som hentes inn fra reelle ulykker. Ikke murblokker som på ncap. Det er det vel de færreste av oss som kommer til å smelle inn i!

Posted

Jeg stusset også på det der. Pleier ikke kjøpe dagbla' men når de var tomme for VG, så ...

Det sto at MB C-klasse var en av de man skulle styre unna. Riktignok '97-modell. Den fikk kun 2 stjerner.

Dette syns jeg høres veldig rart ut, da 124 som jo kom i salg 8 år tidligere skal greie tre stjerner uten, og fire stjerner med air-bag. (eller var det to og tre?)

Regner med det er snakk om euro ncap.

Det var litt artig å legge merke til at den første med fem stjerner var C-klasse 2003-modell.

Posted
Det skjedde vel endel forandringer i 2000/2001 på de fleste Tyske biler da kupeen ble en form for sikker sone slik at det ikke ble deformert noe inni bilen' date=' at pedaler ble stående på samme plassen og at rattet ble stående.

[/quote']

Eh.. Var det i 1956 at MB kom med sikkerhetskarosseri første gangen? Mener det var rundt der et sted.