Guest kodvaag Posted June 21, 2003 Posted June 21, 2003 http://www.fedrelandsvennen.no/Nyheter/Vest-Agder/kristiansand/article.jhtml?articleID=135214 Dette er en km fra der jeg bor. Han som er påkjørt er pappa til en venn av naboens sønn. Den her idioten holdt jeg på å få front i front søndags morgen klokken 0700 for et par uker siden. Var på vei til Oslo bilauksjon da forresten. Uansett, den Corradoen kom mot meg i ca 180 km/t gjennom en slak sving, men han greide å ikke treffe meg...såvidt! Jeg hadde en tilhenger på 2,5 meters bredde etter bilen. Jeg kjente et rykk i bilen, av vinden fra den lille Corradoen! Forresten så hadde jeg pappa sin M270CDI, så det som hadde skjedd i så fall er vel bare at han i Corradoen hadde blitt hakkemat. 20 sekunder bak kom en uniformert Subaru Forrester i ca 130 kmt, vil jeg anslå.. På tide at det ble en slutt på idiotkjøringen med den svarte Corradoen. Forferdelig at ikke Politiet greide å ta han før han skadet noen. Denne "kjøringen" har han holdt på med en stund... Lås han inne og kast nøkkelen!En ting er å kjør 30 over på lite traffikert motorvei, en annen tin er å tredoble hastigheten gjennom tettbygd strøk. Jeg håper du blir innelåst for alltid din jævla rattrotte!! Quote
Guest Einar Posted June 21, 2003 Posted June 21, 2003 Slike "galninger" finnes det dessverre over alt, også her i Bergen.For 14 dager siden var jeg på vei hjem da jeg traff på en av disse.Han kom mot meg i en skarp sving, og hadde en sånn høy fart at det var rett før han mistet kontrollen over bilen. I går traff jeg på samme person på en bensinstasjon på Nesttun. Jeg benyttet anledningen til å snakke til han. Mitt klare budskap var at så jeg han en gang til i strøket vårt i en slik fart, ville det resultere i en anmeldelse. Gjett om det kom en masse dumme bortforklaringer om at det måtte være en annen . Det er en svært lett gjennkjennelig bil, en Opel Omega stasjonsvogn mørk blå. Bilen er full i forniklete klistremerker og div. lys i grillen. Mao. den ser ut som et juletre Håper han letter litt på gassen. Quote
Guest kodvaag Posted June 21, 2003 Posted June 21, 2003 Vi er relativt trygge for galninger, verre med tohjulinger. For en 10 års tid siden, da jeg kjørte moped, så var politiet veldig på hugget til å ta de som kjørte med trimming/økt ytelse. Mange venner av meg ble tatt, gang på gang, men jeg hadde sprek moped i to år uten å bli tatt. Hvorfor? Respekt for andre folk på og langs veien. Følge fartsgrenser, og ikke skremme gamle damer med 12000 rpm i boligfelt, bare følge trafikken... Resultat = Ingen ringte Politiet, jeg fikk være i fred. ... selv om mopeden gikk bedre enn en lett motorsykkel. Oppskrift: Tempo Tiger, norsk moped med italiensk motor. 86ccm sylinder, vannkjølt24 mm gjennomstrømningsforgasser, Dellorto. Selvlaget eksosannlegg med god lyddemping. Høyre deksel på motoren, pluss radiator fra Motron XLE, for å få vannkjøling. Elektronisk stiftløs tenning for virke opp mot 15000rpm. Skifte kjede og drev hver 4 uke pga overbelastning, tross daglig smøring. Skadet meg aldri, fikk aldri forelegg/bot... Hvorfor ikke? Mercedes tankegang: Så lenge du har best bil(eller moped, hehe), så trenger du ikke vise det. Det holder å vite det selv. (Ja, jeg vet jeg har en ussel firer nå, men det holder for oss) Skulle ønske Politiet hadde bedre ressurser og var flinkere til å ta utskuddene, ikke de som ligger 20 kmt over for å følge trafikken på motorveien... God helg, og kjør forsiktig alle sammen! Quote
Recommended Posts