Jump to content

EPC


FrodeS

Recommended Posts

Denne tråden er ment å samle alt som har med EPC å gjøre. Diverse tråder med forespørsel om utstyrslister, delenummer, utveksling på differensial osv kan bli flyttet hit.

 

Still gjerne spørsmål som omhandler EPC i denne tråden.

 

EPC er Mercedes-Benz' elektroniske oppslag av delenummer, datakort osv. Private finner den HER, og ett års abbonement koster bare €18,- .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Hatt problem med min 2000 modell w210 220 cdi for noen dager siden.Hadde veldig lite diesel i tanken og når jeg var på tur til bensin stasjonen så stoppa bilen og feilmeldingen " El Power controll" . Henta ei kanne med diesel og fylte på , da starta bilen med en gang og har gått feilfritt siden.Har EPC noe å gjøre med diesel mengda ell kan det værra noe anna?

Takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Hatt problem med min 2000 modell w210 220 cdi for noen dager siden.Hadde veldig lite diesel i tanken og når jeg var på tur til bensin stasjonen så stoppa bilen og feilmeldingen " El Power controll" . Henta ei kanne med diesel og fylte på , da starta bilen med en gang og har gått feilfritt siden.Har EPC noe å gjøre med diesel mengda ell kan det værra noe anna?

Takk for svar

 

Godt spørsmål egentlig, men nei, det har ingen sammenheng. EPC som det snakkes om her er Electronic Part Catalogue, altså delekatalogen til Mercedes.

Link to comment
Share on other sites

 

Min ringe EPC-kompetanse sier 2103300401...

 

Kan se ut som dette er noe du kjøper på nettet...

 

Bingo :)

Men jeg fant 2 forskjellige delenr til under 100 USD, derfor jeg lurte. (egentlig 4 da det er forskjellige på høyre og venstre side)

 

Er nesten så en lurer på hvorfor den er så vanvittig dyr original..

Link to comment
Share on other sites

Men uansett kommer det ikke på mer enn 3-400 USD med frakt og mva.

Snakket med Bergs om dette i dag, 2-3 timers jobb, samtidig er det en liten risiko for at nedre bærekule må skiftes da den må tas ut og den ofte går i stykker.

Merkostnad på par hundrelapper.... så det går nok greit.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

et lite spm,er det slik av betalende medlemmer har tilgang til EPC i medlemskapet for og sjekke EPC (utstyrsliste)? synes og leste noe om det her på en post,men jeg finner liksom ikke noe om det. Hadde vært fint med et svar på dette så slipper jeg og undre meg grønn no mere :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...