Stig Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 På camping Lite bil og mye campingvogn på dette bildet, men men. Eneste bildet jeg fant. Jeg er da lykkelig eier av en 1985 230TE, med omtent 309'km på klokka i skrivende stund. Kjøpt av meg i juni, jeg er vel femte eier. Litt overflaterust finnes, men ingenting annet enn skjemmende kosmetisk. Null hull i kanaler, hjulbuer og bunn! I umiddelbar fremtid venter en periodisk kjøretøyskontroll, i den sammenheng har jeg byttet bakre bremseklosser og skiver, samt fotbrekksinnmat. Forventer å måtte reparere en eller annen foring i front, da ett eller annet trekker litt i feil retning under kjøring. Men vi får se! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Velkommen Stig Gleder meg til å se opdate i denne tråden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Takk for det Syver! Interiørbilde fra tidligere i vinter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Det var svært så lyst det var i dashen og taket ditt? LED i taket eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Hehe, ja det stemmer det.. Med led i taket kan jeg jo glemme å skru av lyset uten å våkne til tomt batteri om morgenen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Hmm du satte meg og på en ide der jeg må se til å fikse lysa i instrumentet og ser jeg,du hadde "litt"bedre lys ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 instrumentbelysningen er bare vanlige pærer fra Statoil og rengjort rheostat! Ingen hokus pokus der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Ventiler ferdig justert! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Godt jobba! Det er kos å holde på med sånt når det er fint vær Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 bortskjemt med både plussgrader og sol i dag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted April 15, 2013 Author Share Posted April 15, 2013 På vei hjem retning østlandet etter to uker med lamming i Rogaland! Planen var å få skrudd masse på bilen, men tiden strakk ikke til. Disse tok nesten alle timene av døgnet: Men fikk gjort litt! Skiftet bulkete og rustent panser til et litt penere et + dempematte. Litt mindre resonans under kjøring er kjekt! Fikk også justert speedometeret, skiftet dempematten under rattet bak sparkeplata, da denne var marinert av olje fra lekkasje i oljetrykksmåleren (min feil). Skiftet og mediespiller til en fænsi billig en som kan ta ipod. Rakk heller ikke ta noen flotte bilder av doningen, men her har jeg parkert foran Lamborghinien. Nok et kjørebilde. Bedre halvdel som sjåfør og meg som Hyacinth Bucket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Koslig oppdatering Stig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 S123 er så kos bil! Selv om jeg ønsker meg aller helst 300 TDT, så er de nusselige uansett! Stå på og hold den i stand. Jeg angrer veldig på den jeg lot ruste bort. for 10år siden. :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted April 15, 2013 Author Share Posted April 15, 2013 Takk for det, begge to! Diesel er drømmen, men 230 er en kjekk motor enn så lenge. Først er det pkk, deretter kun hyggereparasjoner fremover som gjelder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted April 16, 2013 Author Share Posted April 16, 2013 Møtte tidligere eier i dag, hadde en rekke deler han ønsket å overrekke meg, blant annet høyre baklys. Så da ble det en kjapp vask av begge med såpe av vann! Litt forskjell på de selv etter en vask. Men men Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Poler dem, så vil du se dem blir så godt som like Hva hadde han å si om bilen? Eier som kjøpte den ny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted April 16, 2013 Author Share Posted April 16, 2013 god idé, takk for tipset! Forrige eier var vel den fjerde og eide bilen i åtte år, om jeg ikke husker feil. Han har kjøpt seg annen tysk bil fra feil by, men syns det var et hyggelig nostalgisk gjensyn, og er glad for at bilen fortsatt lever. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Det er alltid gøy å høre bilens historie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted May 6, 2013 Author Share Posted May 6, 2013 Bensindunst i bilen! Vil anta det er på tide å bytte drivstoffslangene ved tanken. Noen råd om hvor jeg bør kjøpe dette? Problemskaperen: Kommende problem: Ønsker meg en ny førerdør, så gi beskjed om du har en liggende Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Bensinslanger får du hvor som helst. Likeså på Statoil som på Torshov eller Biltema. Men, lekker det her? Når dunster det i bilen din? Kun ved full tank? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted May 7, 2013 Author Share Posted May 7, 2013 Kun ved over 3/4 full. Og ved krapp svinging. Ingen lekkasje som jeg har funnet, kun dunst. Problemet oppsto før vintern, men har vært fraværende så lenge det har vært kaldt ute. Tanken må vel tas helt ut for å komme til alle sammen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Kun ved over 3/4 full. Og ved krapp svinging. Ingen lekkasje som jeg har funnet, kun dunst. Problemet oppsto før vintern, men har vært fraværende så lenge det har vært kaldt ute. Tanken må vel tas helt ut for å komme til alle sammen? Det gjorde min også, men det viste seg å være et hull på toppen av tanken. Det er ikke så veldig uvanlig T-modell tank det altså. Det kan samle seg litt saltslush på toppen av tanken gjennom årene, så ruster det hull i toppen av tanken. Så når du fyller full tank, vil det dunste inn. Sjekk forøvrig også om utlufningsrøret er tett. Dette ser du under dørken på høyre side av baksete under bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted May 7, 2013 Author Share Posted May 7, 2013 Aiaiai, krysser fingrene for at det ikke er hull! Problemet er jo kun moderat, vil ikke et slikt hull skape lekkasje og skikkelig bensinlukt i bilen? Vil jo uansett sjekke det og, så takk for tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Aiaiai, krysser fingrene for at det ikke er hull! Problemet er jo kun moderat, vil ikke et slikt hull skape lekkasje og skikkelig bensinlukt i bilen? Vil jo uansett sjekke det og, så takk for tips! Får håpe det bare er en liten bagatell, og at det ikke blir så mye å reparere. Et lite hull midt oppå tanken bør ikke etterlate seg store lekkasjene, men det dunster jo en del ved full tank. Det du har tatt bilde av er jo tørre slanger, er det ikke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted May 9, 2013 Author Share Posted May 9, 2013 De tre små slangene til ekspansjonstaken kjennes helt fin ut. Ingen lukt derifra. Men den ene tykke fra påfyllingsrøret kjennes en smule fuktig ut, kommer og lukt fra denne siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.