Jump to content

Stigs w123


Stig

Recommended Posts

På camping

d7p4A.jpg

 

Lite bil og mye campingvogn på dette bildet, men men. Eneste bildet jeg fant.

Jeg er da lykkelig eier av en 1985 230TE, med omtent 309'km på klokka i skrivende stund. Kjøpt av meg i juni, jeg er vel femte eier. Litt overflaterust finnes, men ingenting annet enn skjemmende kosmetisk. Null hull i kanaler, hjulbuer og bunn! I umiddelbar fremtid venter en periodisk kjøretøyskontroll, i den sammenheng har jeg byttet bakre bremseklosser og skiver, samt fotbrekksinnmat. Forventer å måtte reparere en eller annen foring i front, da ett eller annet trekker litt i feil retning under kjøring.

 

Men vi får se!  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

På vei hjem retning østlandet etter to uker med lamming i Rogaland!

sZ1FL.jpg

 

Planen var å få skrudd masse på bilen, men tiden strakk ikke til.

Disse tok nesten alle timene av døgnet:

WLQz9.jpg

 

Men fikk gjort litt! Skiftet bulkete og rustent panser til et litt penere et + dempematte. Litt mindre resonans under kjøring er kjekt! Fikk også justert speedometeret, skiftet dempematten under rattet bak sparkeplata, da denne var marinert av olje fra lekkasje i oljetrykksmåleren (min feil). Skiftet og mediespiller til en fænsi billig en som kan ta ipod.

 

Rakk heller ikke ta noen flotte bilder av doningen, men her har jeg parkert foran Lamborghinien.

6r8cs.jpg

 

Nok et kjørebilde. Bedre halvdel som sjåfør og meg som Hyacinth Bucket.

bMJf9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Møtte tidligere eier i dag, hadde en rekke deler han ønsket å overrekke meg, blant annet høyre baklys.

Så da ble det en kjapp vask av begge med såpe av vann!

67nB8.jpg

Litt forskjell på de selv etter en vask. Men men

Link to comment
Share on other sites

god idé, takk for tipset! Forrige eier var vel den fjerde og eide bilen i åtte år, om jeg ikke husker feil. Han har kjøpt seg annen tysk bil fra feil by, men syns det var et hyggelig nostalgisk gjensyn, og er glad for at bilen fortsatt lever.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bensindunst i bilen!  :x Vil anta det er på tide å bytte drivstoffslangene ved tanken. Noen råd om hvor jeg bør kjøpe dette?

 

Problemskaperen:

wR1d8.jpg

 

Kommende problem:

TRgM5.jpg

 

 

Ønsker meg en ny førerdør, så gi beskjed om du har en liggende

D2N8W.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kun ved over 3/4 full. Og ved krapp svinging. Ingen lekkasje som jeg har funnet, kun dunst. Problemet oppsto før vintern, men har vært fraværende så lenge det har vært kaldt ute. Tanken må vel tas helt ut for å komme til alle sammen?

Link to comment
Share on other sites

Kun ved over 3/4 full. Og ved krapp svinging. Ingen lekkasje som jeg har funnet, kun dunst. Problemet oppsto før vintern, men har vært fraværende så lenge det har vært kaldt ute. Tanken må vel tas helt ut for å komme til alle sammen?

 

Det gjorde min også, men det viste seg å være et hull på toppen av tanken. Det er ikke så veldig uvanlig T-modell tank det altså. Det kan samle seg litt saltslush på toppen av tanken gjennom årene, så ruster det hull i toppen av tanken. Så når du fyller full tank, vil det dunste inn. Sjekk forøvrig også om utlufningsrøret er tett. Dette ser du under dørken på høyre side av baksete under bilen.

Link to comment
Share on other sites

Aiaiai, krysser fingrene for at det ikke er hull! Problemet er jo kun moderat, vil ikke et slikt hull skape lekkasje og skikkelig bensinlukt i bilen?

Vil jo uansett sjekke det og, så takk for tips!

Link to comment
Share on other sites

Aiaiai, krysser fingrene for at det ikke er hull! Problemet er jo kun moderat, vil ikke et slikt hull skape lekkasje og skikkelig bensinlukt i bilen?

Vil jo uansett sjekke det og, så takk for tips!

 

Får håpe det bare er en liten bagatell, og at det ikke blir så mye å reparere. Et lite hull midt oppå tanken bør ikke etterlate seg store lekkasjene, men det dunster jo en del ved full tank. Det du har tatt bilde av er jo tørre slanger, er det ikke?

Link to comment
Share on other sites

De tre små slangene til ekspansjonstaken kjennes helt fin ut. Ingen lukt derifra. Men den ene tykke fra påfyllingsrøret kjennes en smule fuktig ut, kommer og lukt fra denne siden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...