Jump to content

Rykkete gange i krypfart

Recommended Posts

Guest Geir Solend
Posted

Hei , jeg har en c-180 1998 som har begynnt med en litt rykkete og rytmisk gange på krypfart. Skulle sjekke olje på automatkassa , men der er det ingen peilepinn ?!? Den er hos merkeverkstedet ! Noen tips her ?

Kunne laget en peilepinn sjøl , men da må jeg vite lengde og hvor merkene for nivå er .

Men problemet med gangen kan jo være ujavn motorgange , men den går jo fint på tomgang . Det er først når den settes i gir  og uten gasspådrag den driver med denne smårykkingen , køkjøring eks.

Forresten skal det aldrig skiftes automatolje på disse bilene , i Haynes boka er ikke dette tema i det hele tatt.

Posted

Søk litt på forumet, der er det mange diskusjoner på automatolje og skifte av disse.

Og ja oljen skal skiftes, helt utrolig at de ikke har fortalt deg det på verkstedet du bruker, det er flere år siden Mercedes gikk ut meg oljeskift hver 60`km.

Posted

Det er bare å kjøpe en peilepinne. Tror ikke de koster stort.

Hvor er det du bor i landet? Er det i nærheten av Oslo stikker du til Bergs Automatservice på Helsfyr. Han gir deg kjapt en diagnose.

Guest trondroald
Posted

Hei , jeg har en c-180 1998 som har begynnt med en litt rykkete og rytmisk gange på krypfart. Skulle sjekke olje på automatkassa , men der er det ingen peilepinn ?!? Den er hos merkeverkstedet ! Noen tips her ?

Kunne laget en peilepinn sjøl , men da må jeg vite lengde og hvor merkene for nivå er .

Men problemet med gangen kan jo være ujavn motorgange , men den går jo fint på tomgang . Det er først når den settes i gir  og uten gasspådrag den driver med denne smårykkingen , køkjøring eks.

Forresten skal det aldrig skiftes automatolje på disse bilene , i Haynes boka er ikke dette tema i det hele tatt.

er det spesielt når den er kald?

kan være at du må få stillt opp grunninstillingen

på innsprøytnings anlegget.

dette gjøres med Mb verktøyet DAS.

vil tippe at det koster rundt 500kr.

Posted

Ikke spesielt ved kald motor , nesten tvert imot , mer når den er varm.

Sjekket på forumet og fant endel om oljeskift ja, grei info !

• 2 years later...
Guest Terje
Posted

Hei

Hvordan gikk det med rykkingen?

Jeg har samme problem med min 220E (93).

Terje

Posted

Som det blir sagt her, skift tennplugger, tennkabler og fordelerlokk. Hvis bilen fusker pga manglende ojle, må du ikke kjøre med den. Da er det tomt. Det er lite sansynlig at det har noe med oljen å gjøre. Da hadde du sett olje under bilen.