Jump to content

Motorkraft290TDT

Recommended Posts

Guest Jon Arne Lines
Posted

Kan noen hjelpe meg med tips ang. motorkraft på en 290 TDT.

Den fungerer greit når den er kald/halv-varm, men enkelte ganger når den er varm, så virker det som  om den mister motorkraften.. Greier ikke å holde hastigheter i motbakke, selv med cc inne. Automaten girer ned, men motoren nekter å "dra" mere..

Noen som har tips? Har tenkt på vakumslanger etc, men kan ikke finne noen med skader/lekasjer.

Posted

Har opplevd det samme på en disel bil. Da var det luftmasse måleren som sitter mellom luft filteret og motoren som var gåen. Ble som en annen bil etter at jeg bytta

Guest trondroald
Posted

Kan noen hjelpe meg med tips ang. motorkraft på en 290 TDT.

Den fungerer greit når den er kald/halv-varm, men enkelte ganger når den er varm, så virker det som  om den mister motorkraften.. Greier ikke å holde hastigheter i motbakke, selv med cc inne. Automaten girer ned, men motoren nekter å "dra" mere..

Noen som har tips? Har tenkt på vakumslanger etc, men kan ikke finne noen med skader/lekasjer.

har vært borti at det er feil på vakumventilen

som styrer turboen.ville sjekket den ihvertfall.

mener å huske at den ligger ved luftfilter boksen.

Guest ole ingvar
Posted

hei jeg har vært borti det på min e290 turbodiesel og etter mye feil søk og rot så fant vi en sprekk i en turboslange,sjekk om det ryker veldig svart av den ryker den svart er det slange til turbo,kommer litt an på km stand.