Guest Mathisen Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 På bilen min er denne løs ... dvs den har løsnet fra strammehjulet... (jeg har den med demper) Noen som har erfaring med dette ? Lett å fikse? deler jeg trenger å skifte? Takker for innspill Quote
Alexander Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 Mener du selve skruen du skrur på for å stramme og slakke reima? I tilfelle har sannsynligvis festet knekt. Du er ikke den første som har prøvd dette. Er ganske sikker på at det til og med ligger en tråd med bilder av problemet et eller annet sted her. Quote
Thor-Egil Andersen Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 Jeg har prøvd det på den 230 jeg hadde... Kostet meg noen tusen he he.... Da følte jeg meg skikkelig lur Quote
Guest Mathisen Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 Jepp .. det er "stramme slakke reima skruen" det er snakk om ja får prøve å lete litt etter dette du nevner med bilder og slik her da Må kjøpe ny skue da skjønner jeg... Takker og bukker Quote
Guest Mathisen Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 Jeg har prøvd det på den 230 jeg hadde... Kostet meg noen tusen he he.... Da følte jeg meg skikkelig lur HVA`??????? noen tusen??? snakker vi utført på verksted da eller? Går ut ifra at selve skruen / staget ikke koster flerfoldig tusen Quote
Thor-Egil Andersen Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 Hehe, neida, men det staget røyk ikke, men braketten som sitter festet i blokka, støpejern som røyk ganske fort. Midt på vinter og ingen mulighet til å gjøre selv= verksted, tror det kom på 2300,- ink deler jeg.. hehe... Quote
Alexander Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 Det er som regel en liten brakett som sitter rundt strammemekanismen som ryker. Tror de som selger Mercedes deler vet hva det er snakk om. Quote
Alexander Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 Dette skjedde forresten på 190en til en kompis av meg. Vi fikk strammet reima ved å bruke et spett på mot reimstrammehjulet slik at reima ble stram før vi skrudde til skruen som fester alt. Litt jalla, men det har holdt i 2 år nå... Quote
Guest Mathisen Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 Blir nok en tur til Autotrio da .... Quote
Recommended Posts