RuneT Posted March 11, 2006 Posted March 11, 2006 Idag (lørdag) kjøpte jeg denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7118123&sid=2aCrmyaqY345320&pos=3&tot=3 Synes det var mye bil for pengene (pruta litt også) og har alltid vært nysjerrig på en slik. Har til og med el. innfellbare speil! Uten bulker og pen, rett og slett. Nå har jeg for mange biler Quote
Guest ØHN Posted March 11, 2006 Posted March 11, 2006 Her var det liv... Gratulerer nok en gang med en kjempefin bil! Quote
Arne Henriksen Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Idag (lørdag) kjøpte jeg denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7118123&sid=2aCrmyaqY345320&pos=3&tot=3 Synes det var mye bil for pengene (pruta litt også) og har alltid vært nysjerrig på en slik. Har til og med el. innfellbare speil! Uten bulker og pen, rett og slett. Nå har jeg for mange biler Neida. Det er ikke noe som heter 'for mange biler' så lenge alt er MB. Jeg har bestandig sagt at det eneste som er bedre enn en Mercedes er TO Mercedes. Og da følger jo at det eneste som er bedre enn TO... Hvordan er den å kjøre sammenlignet med CDI'en, stillere, kjappere? Quote
Tjærand Matre Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Rune: Jeg går også og kikker på V-klasse. Er du fornøyd med CDI'en din? Er det noe du synes er negativt med den? Verkstedbesøk? Dyr service? etc... Har litt lyst på en V220 Ambiente... Quote
CHARLIE Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Gratulerer Rune!! Bilen så kjempefin ut på bildene!! Rette fargen og riktig utstyrt. Mangler i grunnen bare noen skikkelig feite felger :lol: (Men det gjør jo faktisk jeg oxo, kom jeg på :lol:) Quote
Hauk Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Gralla! Synes den så kjempefin ut. Godt utstyrt også. Går det ann å få for mange MB.... Quote
RuneT Posted March 12, 2006 Author Posted March 12, 2006 Rune: Jeg går også og kikker på V-klasse. Er du fornøyd med CDI'en din? Er det noe du synes er negativt med den? Verkstedbesøk? Dyr service? etc... Har litt lyst på en V220 Ambiente... Jeg er meget fornøyd med CDien ja! Den er gått 190000 km og jeg chippa den på ca 160000 etter en samtale med en som reiser rundt å chipper lastebiler. Det er en omprogrammert originalchip som står iden. Har aldri målt, men den skal 157 hester og 350nm. Jeg skal teste den mot V280en og se hvem som raskest gjør unna 1000m. Holder faktisk en knapp på cdien. Uansett er begge bilene slik at man ikke fristes til hardkjøring, derfor er jeg heller ikke redd for å ta livet av cdien med chip. Den kjøres pent. Jeg har bildilla, men må ha kassebil pga 5 barn og det praktiske. Jeg hater kassebiler, men V-klassa trives jeg i . Pen og utrolig fin å kjøre. Vet at mange dømmer disse nord og ned, men jeg aldri hatt store ting med unntak av å skifte dører (rust)som ble gjort gratis på kulanse. Service og delepriser: Har hatt Caravelle TDI også, og min påstande er at den var dyrere deler og like god eller dårlig bil. Kjøregleden mener jeg er større i Ven. Styr unna V230td og alt som er laget før midten av 98. Og ikke sammenligne komforten i Vito med V-kl. Det er mer urettferdig enn å sammenligne Transporter med Caravelle eller Hi-ace med Hi-class. Og det må jeg si: Det er mye bil for pengene, kanskje fordi den har et rykte som gjør at den kategorien kjøpere som elsker Toyota (lever kjedelig, dårlig smak og totalt risikoaverse ) ikke er i nærheten av å vurdere en slik. Da blir det kjøpers marked. Quote
RuneT Posted March 12, 2006 Author Posted March 12, 2006 Gratulerer Rune!! Bilen så kjempefin ut på bildene!! Rette fargen og riktig utstyrt. Mangler i grunnen bare noen skikkelig feite felger :lol: (Men det gjør jo faktisk jeg oxo, kom jeg på :lol:) Fulgte med 3 sett alufelger, men to av dem har et innpress nærmere 100 tror jeg. Ser sikkert ut som hjula står midt under bilen. Må sjekke litt nærmere..... Det som står på går an til vinterbruk. Quote
CHARLIE Posted March 13, 2006 Posted March 13, 2006 Vito og V-klasse har jo ET 60 orginalt, og det nærmer seg jo 100 bare det. Enig i at de felgene som står på er greit nok til vinteren Quote
RuneT Posted March 14, 2006 Author Posted March 14, 2006 Vito og V-klasse har jo ET 60 orginalt, og det nærmer seg jo 100 bare det. Enig i at de felgene som står på er greit nok til vinteren Ja jeg overdrev litt. Ser at de to settene jeg ikke vil ha har 16x7 med ET55...... Quote
Guest Ronny Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 Hei. Har akkurat kommet over en Merce V-Klasse som jeg har kjøpt. Men jeg skulle hatt på noen 17 tommere til sommeren, noen som vet hvilken bolte hull etc som går på desse? Quote
CHARLIE Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 5 x 112 boltsirkel, 66,6 navåpning og som sagt ET (innpress) 60. Ikke akkurat å velge å vrake med det innpresset :( Quote
RuneT Posted March 28, 2006 Author Posted March 28, 2006 Hei. Har akkurat kommet over en Merce V-Klasse som jeg har kjøpt. Grattis! Fortell ! Bilder ? Quote
Recommended Posts